ورشکستگی در کمین صنعت مرغداری کردستان

ورشکستگی در کمین صنعت مرغداری کردستان
مسئول کمیته اقتصادی شورای راهبردی کردستان نسبت به عدم برنامه‌‌ریزی مناسب در خصوص بازاریابی در صنعت مرغداری استان هشدار داد و افزود: با ادامه این روند باید شاهد ورشکستگی این صنعت در سال‌های آینده باشیم.
امیر رشیدی امشب در جلسه مشترک کمیته‌های شورای راهبری استان کردستان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اظهار کرد: هم‌اکنون صنعت مرغداری کردستان با تولید 414 میلیارد تومان محصول، بزرگترین صنعت استان به شمار می‌آید.
وی افزود: بر اساس سرمایه‌گذاری‌های به عمل آمده تا سال 94 ارزش تولیدات این صنعت به یک‌هزار و 104 میلیارد تومان خواهد رسید.
مسئول کمیته اقتصادی شورای راهبردی کردستان تصریح کرد: بر اساس سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومانی در این صنعت میزان تولید 37 میلیون قطعه‌ای جوجه گوشتی استان در سال 94 به 86 میلیون قطعه خواهد رسید.
رشیدی خاطرنشان کرد: با این وجود کشتارگاه‌های استان هم‌اکنون 13 هزار قطعه جوجه را در روز کشتار می‌کنند که با توجه به سرمایه‌گذاری‌ها این مهم به 17 هزار قطعه در سال 94 افزایش خواهد یافت.
وی افزود: با توجه به اینکه هم‌اکنون از 60 هزار تن تولید گوشت استان بیش از 20 هزار تن صادر می‌شود و مازاد بر مصرف داخلی است انتظار می‌رود در سال 94 که این میزان تولید از 160 هزار تن نیز بیشتر خواهد شد، ظرفیت صادرات 110 هزار تن تعریف شود.
رشیدی خاطرنشان کرد: اگر برای امر بازاریابی و پیدا کردن بازارهای جدید صنعت مرغداری استان چاره‌ای اساسی اندیشیده نشود بدون شک شاهد ورشکستگی این صنعت مادر در استان کردستان طی سال‌های نه چندان دور خواهیم بود.
وی افزود: انتقال مرغ زنده به سراسر کشور مشکل‌ساز بوده و اگر برای بازاریابی صنعت مرغ استان چاره‌ای اساسی و برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی صورت نگیرد باید شاهد مشکلات و چالش‌های بسیاری در این عرصه باشیم.
وی همچنین به میانگین تلفات چهار درصدی در سطح جهان در صنعت مرغ اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده این امر در صنعت مرغ استان هفت درصد است که سالانه 34 میلیارد تومان زیان را بر صنعت مرغ استان تحمیل می‌کند.
رشیدی خاطرنشان کرد: اگر برای تلفات نیز چاره‌ای اساسی اندیشیده نشود باید در سال 94 شاهد زیان سالانه 100 میلیارد تومانی باشیم.
مسئول کمیته اقتصادی شورای راهبردی کردستان همچنین در پایان از افزایش ناگهانی و به دور از ضابطه قانونی و مغایر با افزایش قیمت‌های جهانی کنجاله سویا و خوراک اولیه مرغداری‌ها در استان کردستان و سایر نقاط کشور به عنوان چالشی دیگر در این حوزه نام برد که برای رفع آن باید متوسل به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com