وجود یک میلیون تن ظرفیت مازاد مرغ و تخم‌مرغ

وجود یک میلیون تن ظرفیت مازاد مرغ و تخم‌مرغ
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یک میلیون تن ظرفیت مازاد تولید مرغ و تخم‌مرغ داریم، گفت: با وجود سابقه تاریخی ایران در صادرات کشمش، اما بورس صادرات این محصول در اختیار ترکیه است.
 محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در چهل و سومین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: تولید در کشور ما با ساز و کار موجود، اقتصادی نیست، اگر تولیدی هم داریم از گوشه و کنار و حاشیه آن چیزی کسر می‌کنیم که بتوانیم به تولید ادامه دهیم که این موضوع هم در بخش کشاورزی و هم در بخش صنعت وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار، تجهیز منابع از گونه موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: متأسفانه ساز و کارها به گونه‌ای است که حتی آنجا هم که تولید داریم، نمی‌توانیم به بازار هدف برسیم و به طور خودآگاه و ناخودآگاه اگر پولی داریم، سعی می‌کنیم تا آن کالا را از سایر کشورها وارد کنیم و بخش خصوصی بیشتر از این موضوع رنج می‌برد.
وی گفت: 7-8 محصول پایه‌ای داریم که در بازارهای جهانی قدرت خوبی دارند، ولی برخی اوقات با ایجاد محدودیت فقط مانع ایجاد می‌کنیم، به عنوان مثال در حوزه مرغ و تخم مرغ بحران داریم، در حالی که بیش از یک میلیون ظرفیت مازاد تولید داریم.
به گفته وزیر جهاد کشاورزی اعمال محدودیت بر سر راه تولید چیزی جز به معنای کاهش سرمایه گذاری و از توجیه افتادن طرح‌های اقتصادی در پی ندارد.


 
نظرات شما
  •  

    میرکمال مرتضوی گفت : ۹۳/۱۰/۲۷

    اقای وزیربعنوان مقام نخست دراین زمینه بایدراهکارارائه بدی یاداوری مشکل چیزی راعوض نمی کنه

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۰/۲۷

    حرف اخر را جناب وزير خيلى خوب كفتند يعنى دوستان توليد تعطيل حالا بازهم جوجه ريزى كنيد و بگوييد ضرر داديم

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۳/۱۰/۲۸

    اقای وزیر محترم ما که خودمون میدونیم تو دوره بحرانیم نیازی نیست که شما یاد اوری کنید شما باید چاره اندیشی کنید مطمئن هستم که دلائلی وجود داشته که شما رو به عنوان وزیر معرفی کردن پس الان وظیفه شما درمان کار نه یاداوری اون هم قاطعانه همکار محترم خودتون رو در پست وزارت بهداشت ببینید در عرض چند ماه چه تحولی در نظام سلامت ایجاد کردن پس شما هم اگه بخواهید میتونین صحبت شما مثال اینه که من میدونم بیمارم میرم دکتر فوق تخصص منو خوب کنه دکتر به جای اینکه منو خوب کنه بیماری منو هی برام توضیح بده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com