وجود تنها یک کشتارگاه نیمه صنعتی دام در گلستان

وجود تنها یک کشتارگاه نیمه صنعتی دام در گلستان
معاون استاندار گلستان با بیان اینکه در استان تنها یک کشتارگاه نیمه صنعتی وجود دارد، گفت: از این رو ضرورت ساخت کشتارگاههای صنعتی و یا حداقل نیمه صنعتی در غرب، مرکز و شرق استان کاملا احساس می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جمشیدی عصر چهارشنبه در جمع اعضای کارگروه سلامت افزود: کشتارگاههای موجود باید در حدی بهسازی شوند که فعالیتهای آنها با مولفه های 32 گانه دامپزشکی همخوانی داشته و مورد تأیید اداره کل دامپزشکی استان قرار بگیرند، در غیر اینصورت با حکم قضایی، تعطیل خواهند شد.
معاون استاندار اظهار داشت : فرهنگسازی در حوزه زیست بهداشتی یکی از موضوعات جدی و مهمی است که به تناسب ضرورت هم در حوزه شهری و هم روستایی به آن نیازمندیم.
وی با تأکید با بیان اینکه در حوزه زیست شهری اشکالاتی وجود دارد خاطر نشان کرد : وضعیت بهداشتی پارکها ، وجود فروشندگان دوره گرد که عامل فروش بسیاری از مواد غذایی غیر بهداشتی در سطح شهر ها هستند و همینطور رها سازی فاضلابهای خانگی از جمله مشکلاتی است که در حوزه زیست شهری وجود دارد و باید در حوزه مدیریت شهری شهرداریها به این موضوعات پرداخته و مرتفع شود.
جمشیدی همچنین فرهنگسازی از طریق صدا و سیما و رسانه ها ، تذکر و در آخر پیگیری جدی و قانونی را از جمله راهکارهای بهبود زیست بهداشتی در شهرها عنوان کرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی همچنین با اشاره به مصوبات جلسات قبلی کارگروه و ارائه راه حل های پیشنهادی خواستار تسریع روند تعریض خیابان بلوار صیاد و تغییر محل بریدگی در مقابل بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان و توضیحات شهرداری در این خصوص شد.
معاون استاندار در ادامه خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری گرگان به منظور بررسی وضعیت مبلمان شهری در گرگان با توجه به بافت اجتماعی ، فرهنگی و اکولوژیکی در مرکز استان شد.
وی در پایان در خصوص بحث تفکیک زباله از مبدأ ، قرار دادن باکسهای زباله در کنار باکسهای فعلی و بصورت مشخص برای مردم که بتوانند ، زباله های خود را در باکس مخصوص خود قرار دهند ، از روشهای مفید در این خصوص عنوان کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com