وجه انتظامی سازمان نظام مهندسی تشدید می شود

وجه انتظامی سازمان نظام مهندسی تشدید می شود

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم نظارتی و وجه انتظامی سازمان نظام مهندسی باید تقویت شود.
عباس رجایی، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: طرح اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی از مجلس هفتم در دستور کار قرار داشته است.
وی افزود: متاسفانه هنوز نوبت به بررسی این قوانین نرسیده است.
رجایی در ارتباط با اصلاحات مورد نظر کمیسیون کشاورزی در قانون نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی گفت: باید ساختارهای دو نظام متناسب با حجم وظایف به سمت خصوصی تر شدن حرکت کند.
وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با تخلفات انجام شده در انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: باید هیات های انتظامی قدرت و اختیارات لازم برای نظارت را داشته باشند.
رییس کمیسیون کشاورزی رابطه با تدابیر مجلس به منظور نظارت بر عملکرد نظام مهندسی پس از اصلاح قانون و افزایش اختیارات این سازمان اظهار داشت: در اصلاح قانون به مسایل نظارتی توجه جدی خواهد شد.
وی در ارتباط با نارضایتی شرکت های خدمات مشاوره ای عضو نظام مهندسی به دلیل ایجاد کارتل ها در این سازمان و بروز مشکل در مناقصه ها گفت: سازمان نظام مهندسی نباید مجری بوده و در امور اجرایی دخالت کند.
رجایی افزود: این سازمان نقش هماهنگ کننده داشته و ناظر بر عملکرد شرکت های فنی مهندسی است.
وی تاکید کرد: فعالیت های اجرایی سازمان نظام مهندسی خلاف سیاست های مصرح در اساسنامه آن است.
رییس کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: تمام اعضای سازمان نظام مهندسی به صورت عناصر تشکیل دهنده این نظام می توانند در بخش غیر دولتی فعال باشند اما تشکیلات نظام مهندسی نباید مجری فعالیت ها باشد.
وی گفت: این رفتار خلاف قوانین برون سپاری امور است.

 
کلمات کلیدی نظام مهندسی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com