واگذاریی شرکت پشتیبانی و افزایش قیمت مرغ/داستانی جدید

واگذاریی شرکت پشتیبانی و افزایش قیمت مرغ/داستانی جدید

فیروز زاهدی - مدیرکل امور پشتیبانی امور دام استان اصفهان - دیروز در گفتگو با فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم بالایی از خوراک مورد نیاز واحدهای دامداری و پروش طیور و آبزیان از طریق واردات تامین می‌شود در سال جاری 57 هزار و 628 تن ذرت به استان وارد و همه آنها بین تولیدکنندگان توزیع شد.
مدیرکل امور پشتیبانی دام استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری 22 هزار و 431 تن سویا و 10 هزار و 143 تن جو به استان اصفهان صادر شد که شرکت پشتیبانی دام استان آنها را در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار داد.
وی با بیان اینکه در تولید مرغ گوشتی از لحاظ ظرفیت تولیدی نه تنها در استان بلکه در کشور نیز کمبودی وجود ندارد، افزود: واحدهای خرد تولید مرغ در استان که ظرفیت تولید آنها کمتر از 20 هزار قطعه است در بسیاری از موارد سبب افزایش قیمت مرغ در بازار شده‌اند.
زاهدی ادامه داد: واحدهای خرد که ظرفیت کمتر از 20 هزار قطعه را برای پرورش دارند با همان هزینه‌های حمل و نقل، سوخت و تامین خوراک مورد نیاز واحدهای بالای 20 هزار قطعه ظرفیت فعالیت می‌کنند، اما در نهایت بازدهی و بهره‌برداری آنها از تولیدات نسبت به هزینه‌ها کمتر است.
مدیرکل امور پشتیبانی دام استان اصفهان گفت: در حال حاضر کشور از لحاظ تامین مرغ خودکفا است و واردات این محصول صرفا به منظور تنظیم بازار صورت می‌گیرد.
وی قیمت جوجه یک‌روزه در استان اصفهان را در حال حاضر 900 تومان عنوان کرد و افزود: قیمت آن در سال گذشته 700 تومان بود که این افزایش قیمت در سال جاری به علت بروز بیماری نیوکاسل احشادی حاد در مرغ‌های مادر اتفاق افتاد.
زاهدی با بیان اینکه تا دی‌ماه سال جاری شرکت پشتیبانی امور دام مسئول تنظیم بازار مرغ در استان بود، تصریح کرد: یکی از راهکارهای این شرکت در سال‌های گذشته برای تنظیم بازار واردات و ذخیره‌سازی بود که به نظر می‌رسد پس از واگذاری این مسئولیت به سازمان بازرگانی این نهاد نیز از همین اهرم برای تنظیم بازار استفاده کند.
مدیرکل امور پشتیبانی دام استان اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته که این شرکت مسئول تنظیم بازار بود حدود 15 هزار تن مرغ ذخیره‌سازی شد و این در حالی است که این ذخیره‌سازی در سال جاری به 9 هزار تن کاهش یافت.
وی در مورد احتمال واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام به بخش خصوصی و تغییر قیمت‌ها پس از این واگذاری گفت: در صورت واگذاری این شرکت به بخش خصوصی بحث حاکمیتی و وظایف این شرکت به بخش دیگری واگذار می‌شود که در این صورت تولیدکنندگان، محصولات خود را براساس قیمت تمام شده و هزینه‌ها به فروش می‌رسانند.
زاهدی اضافه کرد: در کنار پیشنهاد واگذاری این شرکت به بخش خصوصی پیشنهادات دیگری نیز ارائه شد که یکی از این پیشنهادات تشکیل معاونت بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی است که این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.


I.T.P:
این هم از اون حرف ها بود ها. این هم یه داستان جدید هست ها.
خیلی خیلی شرمنده، مگه باید غیر از این باشه؟ نکنه حفظ سمت و حقوق و مزایا مهمتر از سود بخش خصوصی و تولید با کیفیت و کارآفرینی هست؟
باید همین باشه. احتیاج به مدرک و دانشگاه نداره. عقل سالم هم نمی خواد. واضح هست که برای سود کردن باید قیمت تمام شده و هزینه ها رو محاسبه کرد. الان هم همین طوره مگه غیر از اینه؟
نکنه شما که مدیر هستی طوری داری برنامه ریزی می کنی که همه گوشت مرغ رو پنج شنبه ها بفرستن بازار تا مصرف کننده ها به جای پول، یه فاتحه برای اموات مرغدارها بخونن؟
به نظر میاد اگر این سازمان خصوصی هم نشه بهتره که مدیرانش رو بعد از گذشتن از کنکورهای خیلی ساده انتخاب کنه و برای انتخاب اونها، حتما آزمون ادواری بزاره.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com