واگذاری ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به دامداران

واگذاری ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به دامداران
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکراتی برای واگذاری ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به دامداران با دولت داشته‌ایم.
محمد اسماعیل نیا اظهار کرد: ظرفیت طیور در بخش دام بیش از 24 هزار راس است که بخشی از این تعداد مرغ تخم گذار هستند، بیش از دو میلیون تن تولید گوشت و یک میلیون تن تولید تخم مرغ از دیگر ظرفیت‌های موجود در کشور است.
وی افزود: باید از این ظرفیت‌ها به ویژه کشورهای همسایه از آن استفاده کنند البته نباید فراموش  کرد که دانش بومی، وجود فارغ التحصیلان متعدد رشته‌های دامی و کشاورزی و همچنین تمایل ملت‌ها برای معامله با ایران از جمله قابلیت‌های کشور در بخش کشاورزی است.
اسماعیل‌نیا خاطرنشان کرد: ما باید بخش خصوصی را به معنای کامل کلمه مشاهده کنیم و در معاملات سطح بالای کشور نیز حضور این بخش ها را لحاظ کنیم چرا که ظرفیت‌های کشور زمانی آزاد می‌شود که به بخش خصوصی بها داده شود.
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد:در مدیریت جامعه به طور قطع زنجیره‌های تولیدی حرف اول را می زند و باید این زنجیره را تولید کشور رشد داد به طور قطع زمانی بخش خصوصی کشور ما با دولت و یا مجلس یکی شود می‌توانند به اتفاق یکدیگر دستاوردهای مطلوبی را به ارمغان بیاورند.
وی افزود: با مذاکره‌های زیادی که با آقایان نوبخت و نجار نمایندگان دولت داشتیم مکاتبه‌هایی را با این محور که 200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای پشتیبانی امور دام به ارمغان آورد.حال جای این سوال وجود دارد که چرا باید دام از خراسان به سمت مازندران برای فروش ارسال شود و متاسفانه سپس با یک شرایط اسفناک بازگشت داده شود چون این دام در آن منطقه فروش ندارد.
اسماعیل نیا با بیان اینکه خراسان رضوی می تواد در عرصع قابلیت آبزی پروری قدم‌های بزرگی بردارد،تصریح کرد:باشگاه کشاورزان جوان که در شهر تقی آباد تشکیل شده است خوشبختانه توانسته است که از 7 استخر آبزی پروری در سالهای قبل اکنون به تعداد 250 استخر آبزی پروری رسیده که این آمار و شهر در کشور بی نظیر و پیشرو است.
وی افزود:ما باید بدانیم که مصرف سرانه ماهی یک دهم برخی از کشورها است،چرا باید 100 هزار تن گوشت قرمز وارد کنیم زمانی که جایگزینی بهتر به عنوان گوشت سفید در کشور وجود دارد؟
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: متاسفانه خشکسالی‌های اخیر که در استان خراسان رضوی به وجود آمده است تولیدات دامی و کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد:بحث تامین علوفه برای دامداران باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد چراکه این موضوع می‌تواند به بهبود شرایط دامی فعلی کمک کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com