واگذاری مجتمع پرورش و اصلاح نژاد مرغ آرین به بخش خصوصی،منتفی شد

واگذاری مجتمع پرورش و اصلاح نژاد مرغ آرین به بخش خصوصی،منتفی شد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح واگذاری مجتمع پرورشی مرغ آرین بابل به بخش خصوصی به دلیل احتمال وارد آمدن آسیب های جدی به این مجتمع منتفی است .
صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش و اصلاح نژاد مرغ آرین در بخش بابلکنار گفت: نمایندگان مجلس که دغدغه واگذاری این مجتمع را به بخش خصوصی داشتند در جریان باشند که این مجتمع همچنان در حوزه وزارت جهاد کشاورزی و بخش دولتی باقی خواهد ماند.
وی اظهار داشت: مجتمع مرغ آرین این ظرفیت را دارد که تولیدات گوشت، مرغ، تخم مرغ و جوجه یکروزه را به دیگر کشورها نیز صادر کند.
وی بیان داشت:برای تصویب بودجه سال 92 این مجتمع لازم بود مصوبه ای در کمیسیون 215 وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد که قبل از این سفر در این کمیسیون حضور یافتیم و بودجه لازم در نظر گرفته شد.
وی افزود: تمام تلاش ما این است که برای مجتمع مرغ آرین یک جایگاه ساختاری در وزارتخانه مشخص کنیم که با اقدامات صورت گرفته این مهم محقق شده است.
وی گفت: با جدیت به دنبال این هستیم که نه تنها نیازهای داخل کشور را از طریق مرغ آرین پاسخگو باشیم بلکه به فکر صادرات هم باشیم.
وی ادامه داد: هفته گذشته اولین محصول مرغ آرین وارد بازار ایران شده است که بعد از چند سال این اقدام را به فال نیک می گیریم.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: یک گروه کارشناسی از وزارت جهاد کشاورزی که به چین سفر کرده موضوع صدور جوجه یکروزه را مطرح کرده است و این امر در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.
خلیلیان با اشاره به تولید گندم در کشور افزود: انتقادهایی مطرح است که در حال حاضر کشور ما در تولید گندم خودکفا نیست در حالی که ما در تولید گندم به خودکفایی کامل رسیده ایم.
وی ادامه داد: با وجود اینکه قیمت دولتی خرید گندم 420 تومان است اما بخش خصوصی از این مبلغ بیشتر می خرد و تولید کنندگان تمایل دارند محصولات خود را به بخش خصوصی بفروشند.
وی بیان داشت: طبق دستورالعمل های اعلام شده موظف هستیم ذخیره استراتژیک را هم خودمان تولید کنیم و تمام تلاش ما این است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور حتی ذخیره سازی استراتژیک را را نیز از تولید داخلی تامین کنیم .
وزیر جهاد کشاورزی در سفر یکروزه خود به مازندران قرار است از مرکز تحقیقات آموزشی جهاد کشاورزی گاودشت واقع در بخش بندپی غربی بابل نیز دیدن کند

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com