واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام به بخش‌خصوصی

واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام به بخش‌خصوصی
رییس اتحادیه وارد کنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران از توافق این اتحادیه با بخش خصوصی آلمان و لهستان برای واردات مرغ و گوشت قرمز خبر داد .  
حسین صدر اظهارداشت: در مرحله نخست توافق با طرف های لهستانی 2 هزار تن مرغ با گشایش ال سی به ارزش 4.5 میلیون یورو وارد کشور می شود .
وی، ارزش تفاهم‌نامه امضا شده با تولید کنندگان لهستانی را 22 میلیون یورو اعلام کرد و گفت :بخشی از آن در قالب واردات مرغ، عملیاتی خواهد شد.
این فعال بخش خصوصی پیش بینی کرد که محموله مرغ طی 15 تا 20 روز آینده وارد کشور شود .
واردات 15 هزار تن گوشت قرمز سنگین از آلمان
وی با اشاره براینکه اتحادیه وارد کنندگان گوشت و مواد پروتئینی با طرف های آلمانی نیز برای واردات 15 هزارتن گوشت قرمز وارد مذاکره کرده است ، گفت : هفته آینده با سفر هیاتی از ایران به این کشور ، این تفاهمنامه نهایی خواهد شد .
صدر ابراز امیدواری کرد تا با گشایش ال.سی، بالغ بر 15 هزار تن گوشت قرمز سنگین وارد کشور شود.
مذاکره با فروشندگان دام و طیور برزیلی
صدر از انجام مذاکره با فروشندگان دام و طیور برزیل خبرداد و گفت: تلاش شده با اتخاذ سیاست هایی قیمت تمام شده اقلام وارداتی از برزیل کاهش یابد .
وی گفت : در ماه های گذشته در هر تن 300 تا 400 یورو کاهش قیمت تمام شده را شاهد بوده ایم.
صدر افزود: برخی اعضای اتحادیه واردکنندگان گوشت در کشورهای مستقل مشترک المنافع برای واردات گوشت گرم مذاکراتی داشته اند .
وی با بیان اینکه باور ما این است که به جای گوشت، دام مولد وارد کنیم تا اصلاح نژاد صورت گرفته و تولیدات داخلی بالا رود، افزود: برخی اعضا اتحادیه واردکنندگان گوشت، اقدام به اصلاح نژاد دام سبک در ایران کرده‌اند .
پیشنهاد خرید شرکت پشتیبانی امور دام
وی دربخشی از گفت وگوی خود تصریح کرد: اتحادیه وارد کنندگان مواد پروتئینی در نشستی با معاون اقتصادی معاون اول رییس‌جمهوری پیشنهاد سرمایه‌گذاری در امر تولید مرغ تا توزیع آن را مطرح کرده اند .
این فعال بخش خصوصی در ادامه از پیشنهاد واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام به بخش خصوصی به دستگاه های مسئول خبرداد و گفت : شرکت پشتیبانی اموردام بدهی بسیاری دارد و جزو 100 شرکتی است که امسال باید واگذار شود .
رییس اتحادیه وارد کنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران پیش بینی کرد که شرکت پشتیبانی امور دام از طریق مزایده واگذار شود .
صدرافزود: یکی از مجموعه‌های وابسته به صندوق بازنشستگی و سرمایه‌گذاری وزارت نفت که در ارتباط با واردات کالاهای اساسی فعالیت دارد، جهت خرید شرکت پشتیبانی امور دام اعلام آمادگی کرده است.
 
نظرات شما
  •  

    حاج مجتبی گفت : ۹۰/۰۵/۰۱

    حالا که دولت به خاطر مرغدار لطف کرده و مرغ از لهستان وارد می کنه چطوره ما هم بریم نفت و بنزین از کشورهای دیگه بخریم و زیر قیمت به مردم خوبمون بدیم تا شاید عزیزان درد مرغدار را بفهمند .
    گر می نخوری طعنه مزن مستانرا
    بنیاد مکن تو حیله و دستانرا
    تو غره بدان مشو که می می نخوری
    صد لقمه خوری که می غلام ست آنرا
    *** خیام ***

    پاسخ...
  •  

    حمید فتوت گفت : ۹۰/۰۵/۰۱

    اقلا اسم این سازمان را عوض کنیدوپشتیبانی امور دام نگوییدوبه کچل نگویید زولفعلی سازمانی از بدو تاسیس فقط بدهی و ضربه زدن به تولید کننده را داشت

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گوشتی گفت : ۹۰/۰۵/۰۱

    واقعا از ماست که بر ماست . یک عده آدم (؟) در حال اداره امور کشور هستند. تا وقتی که مرغدارها جوجه ریزی کنند وضع همینه ، اگر فقط 2 ماه در سطح کشور جوجه ریزی انجام نشه ، حساب کار دستشون میاد ولی کو همکاری بین مرغدارها ، به خاطر همین هر چی به سرمون بیاد حقمونه

    پاسخ...
  •  

    سعید گفت : ۹۰/۰۵/۰۱

    دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را *اگر واقعا مرغ کشور تامین شده واردات برای سرنگونی صنعت مرغداری و صد البته پرپول شدن جیب حضرات ذینفع معنی دیگری دارد و از سوی دیگر اگر کمبود مرغ داریم این گزافه گویی ها که مرغ تامین شده چیست چرا آرامش خاطر مرغداران را برهم میزنند که از ترس کاهش قیمت مرغ با توجه به قیمت سرسام آور نهاده های مرغداری از جوجه ریزی خودداری کنند راستی چرا برای کاهش قیمت مواد اولیه دان اقدامی نمیکنند البته اگر اگر راست بگویند این کاهش قیمت اگر به نتیجه رسیده باشد مستقیم سرازیر جیب واردکنندگان ویا دلالان شده است

    پاسخ...
  •  

    مرغدار آملی گفت : ۹۰/۰۵/۰۱

    هفتمین کشور تولید کننده مرغ دردنیا هستیم ولی باز واردات مرغ داریم.واقعا جای تاسفه!

    پاسخ...
  •  

    شهریار اسماعیلی گفت : ۹۰/۰۵/۰۲

    مرغدارن عزیز ............فاتحه

    پاسخ...
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۰/۰۵/۰۳

    بالاخره تیر خلاص صنعت مرغداری زده شد

    پاسخ...
  •  

    احمد پور گفت : ۹۰/۰۵/۰۴

    ذرت رو 50 تومن ارزونتر و سویا رو 100 تومن گرونتر میده یعنی تا اینجا که صفر . مرغ رو هم که کیلویی 300 زیر قیمت می خرند . یعنی اصل کار پشتیبانی واردات مرغ . پشتیبانی امور دام برزیل و لهستان .

    پاسخ...
  •  

    تولید کننده گفت : ۹۰/۰۵/۰۵

    وقتی برای واردات مرغ و گوشت اتحادیه تشکیل میشود و براحتی میتوان حدس زد که از چه (؟) هستند ،مطمئن باشید دیگر جلوی واردات را نمیشود گرفت چون این حضرات با اعمال نفوذ برای پر کردن جیب (؟) همیشه راه واردات را باز نگه خواهند داشت!

    پاسخ...
  •  

    تعاونی جانبازان راست قامتان تهران گفت : ۹۷/۱۱/۰۳

    سلام علیکم همانطور که قبلا به مسوولان اعلام کردیم که این تعاونی امادگی خرید شرکت پشتیبانی را داریم که اگر این اتفاق بیفتد با برنا مه ریزی مدون شاهد کنترل گوشت و مرغ وعلوفه کشور خاهیم بود ولی هنوز نمیخان این اتفاق بیافتد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com