واکنش به اختصاص یارانه برای صادرات لبنیات

واکنش به اختصاص یارانه برای صادرات لبنیات
نایب رئیس هیات مدیره اتحادیه لبنی با بیان اینکه با اختصاص مشوق صادراتی برای صادرات لبنیات مخالفیم، گفت:قدرت خرید مردم بسیار افت کرده و سرانه مصرف شیر پایین است و ما باید به فکر مردم باشیم.
محمدرضا اسماعیلی در واکنش به اختصاص یارانه ۲۰۰ میلیاردی برای صادرات لبنیات اظهارداشت:ما با این اقدام مخالف هستیم، چراکه اختصاص مشوق صادراتی دردی را دوا نمی‌کند و مقطعی است.
وی با بیان اینکه ما طرح‌های مختلفی برای ایجاد تحرک در بازار داشتیم، گفـت:ما می‌توانیم به برخی واحدهای بزرگ لبنی که شرایط لازم را دارند، اعلام کنیم فقط در زمینه صادرات فعال باشند و روی این مسئله متمرکز شوند در نتیجه محصول با کیفیت‌تری از ایران به دیگر کشورها صادر خواهد شد.
این مقام مسئول در اتحادیه لبنی کشور افزود:بهتر است  اگر قرار باشد یارانه ای داده شود، به آنها اختصاص پیدا کند.
نایب رئیس هیات مدیره اتحادیه لبنی ادامه داد:در این صورت واحدهای کوچک نیز در داخل فعالیت می کنند، ضمن اینکه این واحدها  باید مورد  حمایت واقع شوند که مردم و تولیدکننده زیان نکنند.
اسماعیلی با بیان اینکه اگر امروز دامداران و کارخانجات را حمایت نکنیم متضرر خواهیم شد، گفت:یکی دیگر از راهکارها این است که دولت یارانه‌ها را به واحدهای کوچک که در اقصی نقاط کشور شکل گرفتند، اختصاص دهد، چراکه  اگر ما می خواهیم جلوی مهاجرت از روستاها به کلان شهرها را بگیریم. یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که از واحدهای مذکور در شهرستان و روستاهای کوچک حمایت کنیم تا صنعت لبنیات و تولید شیر کشور بیشتر از این آسیب نبینند.
نایب رئیس هیات مدیره اتحادیه لبنی با بیان اینکه قدرت خرید مردم افت زیادی کرده است، اضافه کرد:از دیگر راهکارها این است که دولت یارانه‌ها را به مردم بدهد و قدرت خرید آنان را تقویت کند یا اینکه یارانه را به جای مابه التفاوت قیمت شیرخام بپردازد.
اسماعیلی تصریح کرد:نکته مهم این است که مصرف سرانه شیر در کشور ما بسیار پایین است و هنوز به سرانه ای که قرار بوده در برنامه پنجم توسعه برسیم، نرسیدیم، بنابراین در درجه اول باید به مردم خودمان فکر و این کمک‌ها را کنیم که سلامتی شان حفظ شود.
وی درباره شرایط فعلی بازار لبنیات اظهارداشت:بازار به شدت دچار رکود شده، ضمن اینکه میزان صادرات ما در سالجاری نیز مقدار چشمگیری نبوده، چراکه کشور عراق که بیشترین مصرف و خرید این محصولات را از ایران دارد، دچار مشکلات اقتصادی شده است و خریدشان قبلا بسیار بهتر بود ضمن اینکه کشورهای دیگر نیز در این زمینه وارد شده اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com