واکسیناسیون گسترده علیه بیماری تب برفکی

واکسیناسیون گسترده علیه بیماری تب برفکی
بیماری تب برفکی هر ساله در نقاط مختلف جهان خسارات سنگین اقتصادی را به صنعت دامداری وارد می نماید و بر همین اساس سازمان دامپزشکی کشور با برنامه ریزی هدفمند طرح واکسیناسیون علیه این بیماری را در فازهای مختلف به مرحله اجرا در می‌آورد. اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز در این راستا فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی را با واکسیناسیون بیش از 90 هزار رأس دام سنگین آغاز کرده است.

دکتر حسین رشیدی، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام این خبر افزود: این طرح از دهم خرداد ماه آغاز شده و به مدت سی روز کاری با همکاری بخش خصوصی ادامه می یابد و کلیه دامهای سنگین استان بر علیه این بیماری مورد واکسیناسیون قرار می گیرند.
وی انجام واکسیناسیون، رعایت امنیت زیستی در دامداری ها، انجام ضدعفونی به صورت مرتب وجلوگیری از تردد غیرضروری افراد و وسایل نقلیه به دامداری ها را مهمترین راه پیشگیری بیماری تب برفکی  دانست و بر لزوم رعایت اصول بهداشتی- قرنطینه ای توسط دامداران تاکید کرد .

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان درباره علائم بیماری در دام بیان کرد: تب،بی اشتهایی، ریزش بزاق، وجود زخم هایی در ناحیه دهان و زبان، تاج سُم از مهمترین علائم بیماری تب برفکی  می باشد و در ادامه روند بیماری دام مبتلا به لنگش و عدم تغذیه دام به علت زخم های وسیع در دهان درگیر شده، که این عواقب باعث کاهش تولید و خسارات اقتصادی فراوران می گردد و تلفات نیز بیشتر در دامهای جوان اتفاق می افتد.
وی در ادامه با اعلام اینکه در طول دوره واکسیناسیون تب برفکی نقل و انتقال هر گونه دام ممنوع می باشد از دامداران خواست از نقل و انتقال دام خودداری نمایند .

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه تحقق کامل اهداف واکسیناسیون دامها منوط به همکاری کلیه دستگاههای ذیربط و دامداران گرامی می باشد تأکید کرد: از دامداران محترم تقاضا داریم ضمن همکاری با اکیپهای واکسیناسیون دامپزشکی در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی 1512و یا شماره پیامک 3000231512به اطلاع این اداره کل برسانند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com