واکسیناسیون 110 هزار راس دام در قم

واکسیناسیون 110 هزار راس دام در قم
مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: بیش از 110 هزار راس دام در استان قم به صورت رایگان واکسینه شده‌اند.
مهدی رفیعی محمدی با اشاره به طرح مبارزه با بیماری‌های واگیر دار دامی گفت: در راستای مبارزه به بیماری‌های واگیر دار دامی بیش از 110 هزار راس دام در قم واکسینه شدند.
وی افزود:‌ اجرای طرح مایه کوبی و واکسن‌های تزریقی شامل تب برفکی، ‌شاربن و بروسلوز هاری به صورت رایگان در بین دام‌ها انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: اکیپ‌های مایه کوبی به دلیل مبارزه با بیماری‌های واگیر دار دامی از دو هزار و 314 واحد صنعتی و سنتی در روستاهای بخش قمرود،‌ سلفچگان،‌ کهک و مرکزی بازدید کرده است.
رفیعی محمدی تصریح کرد: از این تعداد بازدید 11هزار و 636 راس دام سبک و سنگین مورد طرح مایه کوبی قرار گرفته‌اند.
مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به تزریق 170 میلیون دز واکسن طیور خاطرنشان کرد: 170 میلیون دز واکسن طیور علیه بیماری‌های مختلف به صورت خوراکی،‌ اسپری،‌ قطره چشمی، تزریقی و... در مرغداری‌های استان قم انجام شده است.
رفیعی محمدی یادآور شد: ‌در همین راستا چهار هزار و 242 مورد نمونه خون دریافت شده و 5 هزار و 528 مورد آزمایش نیز بر روی نمونه‌های مذکور صورت گرفته است.
بازرسی از 44 هزار راس دام در کشتارگاه‌ها
وی در ادامه به نظارت بهداشتی کشتارگاه‌های دامی اشاره کرد و گفت: بر اساس نظارت کارشناسان بهداشت عمومی از 44 هزار و 506 راس دام سبک و سنگین و لاشه‌های استحصالی بازرسی و نظارت انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: از این تعداد بازدید 872 راس لاشه دام و 62 کیلو و 138 گرم آلایش دامی معدوم شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com