واکسن برونشیت طیور تولید شد

واکسن برونشیت طیور تولید شد

طی مراسمی با حضور رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کشوردر نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، برای اولین بار در کشور، تولید واکسن برونشیت طیور آغاز شد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، دکتر دلیمی با اشاره به اهمیت دست یابی ایران اسلامی به دانش فنی تولید واکسن و بومی سازی آن به همراه تولید انبوه انواع واکسن ها با کاربرد های مختلف در بخش های پزشکی و زیر بخش های دام و طیور اضافه کرد: این مرکز درحال حاضر 3 نوع واکسن و یروسی در تخم مرغ های جنین دار را تولید می کند و در آستانه طلوع سی و دومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی محصول جدید یعنی واکسن برونشیت، برای کنترل و پیشگیری بیماری های برونشیت طیور صنعتی را با ظرفیت 60 میلیون دز در سال به تولیدات خود اضافه کرده است و با افتتاح این بخش ظرفیت تولید موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی شمالغرب کشور با 50 درصد افزایش به 300 میلیون دز درسال خواهد رسید. وی هدف اصلی این موسسه را تولید واکسن های ویروسی طیورذکرکردوخاطرنشان ساخت : نیاز تقریبی واکسن در کشور سالانه 6 میلیارد دز می باشد که از این میزان 3 میلیارد دز آن ، توسط موسسه سرم سازی رازی تولید و در اختیار مراکز مصرف کننده قرار می گیرد که ، علاوه بر ایجاد اشتغال مولد ، از خروج مبالغ بسیار هنگفت ارز ، از کشور نیز جلوگیری می شود . دکتردلیمی همچنین افزود : با توجه به این امر که صنعت طیور ، بعد از صنعت نفت ، بزرگترین صنعت تولیدی در کشور به شمار می آید ، به اهمیت اساسی تولیدات این مرکز ، در امر تامین واکسن مورد نیاز بخش های انسانی ودام طیور اشاره نمود . بنابراین گزارش رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کشور اضافه کرد : ماسعی داریم بحث تولید واکسن طیور را کلاً در این شعبه متمرکز بکنیم و پروژه های جدیدی را مثل پروژه آنفولانزای طیور، دراین مرکزراه اندازی کنیم و نیازکشور را کاملاً برطرف سازیم. دکتردلیمی گفت : براساس آخرین استاندارهای بین المللی و براساس مقررات GMP ساختمان مجموعه سرم سازی مرند دارای خصوصیات انحصاری است که می توانیم مطمئن باشیم واکسنی که دراین مجموعه تولید می شود براساس آخرین استانداردهای مربوط به کیفیت واکسن تولید شده است . براساس این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین نعمت زاده ، امام جمعه شهرستان مرند ، با اشاره به این موضوع که برای بدست آوردن علوم ، در اسلام محدودیتی وجود ندارد و کسب علم و دانش در اسلام جایگاه والایی داشته و توسط رسول اکرم و ائمه اطهار (ع) بسیار به آن سفارش شده است گفت : صهیونیسم بین المللی، با ترس مفرط از دست یابی ایران اسلامی به فن آوریهای جدید در حوزه های مختلف علمی ، به انحاء مختلف سعی بر این دارد تا با کارشکنی های متعدد ، از روند توسعه علوم و فن آوری در کشور جلوگیری نماید ولی عزم دولت و ملت ، تمامی اند یشه های آنان را نقش بر آب نموده است .
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمالغرب کشور درشهر مرند از جمله 6 مرکزتحقیقاتی کشوراست که در تولید فراورده های بیولوژیک وتحقیقات دامپزشکی فعالیت دارد.

 
کلمات کلیدی برونشیت تولید واکسن
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com