وارداتی بودن بیش از ۹۰درصد نهاده‌های دام و طیور

وارداتی بودن بیش از ۹۰درصد نهاده‌های دام و طیور
فاطمه خمسه با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت به طور کلی ۶۷ پروژه بخش کشاورزی در استان با اعتباری بالغ بر ۷۳۲ میلیون و ۳۹۴ هزار ریال افتتاح خواهد شد.
وی افزود: این طرح‌ها شامل ۱۴ طرح منابع طبیعی، دو طرح صنایع کشاورزی، یک طرح باغبانی، شش طرح دام و طیور و ۴۴ طرح آب و خاک است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در هفته دولت یک طرح بزرگ تولیدات دامی در بوئین زهرا کلنگ زنی می‌شود که می‌تواند بزرگترین مشکلات در این حوزه را پوشش دهد.
این مقام مسئول بیان کرد: در روزهای آخر برداشت گندم قرار داریم و تا امروز بیش از ۲۰۰هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید کردیم و سال زراعی ۹۸_۹۹ سال پربرکتی بود به طوری که بارندگی‌های خوبی داشتیم.
در بحث تامین گوشت قرمز هیچ مشکلی نداریم
وی با اشاره به اینکه مصرف گندم استان ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن است، ابراز کرد: 140 هزار تن جو کشت شده است و خرید تضمینی جو هم اتفاق خواهد افتاد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ذرت در صنعت دام و طیور نقش موثر و مصرف زیادی دارد؛ به طوری که بیش از ۹۰ درصد از نهاده‌های دام و طیور وارداتی است؛ امسال ۲۶ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای و ۳۸۵ هکتار کشت ذرت دانه‌ای در استان کشت شده است.
خمسه با بیان اینکه اکنون هر فردی که اقدام به احداث گلخانه کند شامل دریافت تعرفه دریافت آب هم می‌شود، گفت: در بحث بزرگترین گلخانه استان، شهرک گلخانه نودهک بالای ۹۰ درصد پیشرفته داشته و بیش از ۹۵ درصد اعتبارات ملی را برای این پروژه جذب کردیم.
وی با اشاره به ۱۳ طرح در راستای حفظ و افزایش تولیدات، بیان کرد: در اقتصاد حوزه مقاومتی ۲۸ طرح را در استان برنامه‌ریزی کردیم که ردیف بودجه‎ای هم دارد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در محصولات باغی استان امسال شرایط خوبی داشتیم و باتوجه به خسارات سرمازدگی طی سال‌های گذشته نیز تدابیری اندیشیده شد به طوریکه امسال سرما داشتیم اما سرمازدگی چشمگیری نداشتیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در بحث تامین گوشت قرمز هیچ مشکلی نداریم، گفت: ما در کمک به مرغداران در دوران کرونا خرید توافقی مرغ و ذخیره سازی آن را داشتیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com