واردات گوشت گرم گوسفندی با هدف تنظیم بازار قطعی شد

واردات گوشت گرم گوسفندی با هدف تنظیم بازار قطعی شد
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با هدف تنظیم واردات گوشت گرم گوسفندی به این استان قطعی شد و به زودی با انجام واردات در بازار توزیع می شود.
سید حمیدرضا جوادی افزود: در نشست اخیر کمیسسیون تنظیم بازار خراسان رضوی با توجه به اعلام موافقت وزارت جهاد کشاورزی واردات و توزیع گوشت گرم وارداتی به استان و توزیع در شبکه مصرف مصوب شد.
وی ادامه داد: هم اکنون در حال رایزنی برای واردات گوشت گرم به صورت مستقیم به مشهد از مبداء استرالیا و احتمالا چند کشور دیگر با مجوز سازمان دامپزشکی هستیم. ظرف روزهای آینده رایزنیها قطعیت می یابد.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: متوسط مصرف روزانه گوشت گوسفندی در مشهد 70 تن است و تلاش می شود در گام نخست روزانه حداقل سه تن گوشت وارداتی در بازار این شهر توزیع شود.
وی به افزایش قیمت گوشت گرم در بازار مشهد اشاره و بیان کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و کاهش مصرف کله پاچه و جگر قیمت آلایش پایین و در نتیجه قیمت گوشت افزایش می یابد.
جوادی افزود: با واردات گوشت گرم گوسفندی به خراسان رضوی با رعایت همه ضوابط بهداشتی توسط اداره کل دامپزشکی توزیع در بازار آغاز می شود.
خراسان رضوی 7.1 میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد. این استان در حوزه گاوداری شامل صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی نیز دارای پنج هزار واحد دارای مجوز و 100 هزار راس ظرفیت گاو مولد است. کل موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد در خراسان رضوی 320 هزار راس است.
خراسان رضوی در مجموع 14،6 میلیون واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور این استان تولید می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com