واردات گوشت قرمز برای تامین نیاز کشور گریزناپذیر است

واردات گوشت قرمز برای تامین نیاز کشور گریزناپذیر است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز به علت کمبود دام در کشور چاره‌ای جز اینکه از طریق واردات گوشت مخصوصا در ایام نزدیک به عید نیاز کشور را تامین کنیم نداریم.
یوسف داودی، در خصوص واردات و عرضه گوشت قرمز در بازار کشور، اظهار داشت: واردات گوشت قرمز با توجه به کاهش سرانه مصرف لازم و موثر است، کاهش مصرف آثار سوء بدنی را بر روی سلامت افراد دارد، مخصوصا برای کودکان و خردسالان.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به هر روشی باید بازار گوشت قرمز را در کشور تنظیم کنیم تا اکثر خانواده‌ها بتوانند حداقل میزان نیاز مصرف گوشت را تامین و در غذای خود اضافه کنند، گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز به علت کمبود دام در کشور چاره‌ای جز اینکه از طریق واردات گوشت مخصوصا در ایام نزدیک به عید نیاز کشور را تامین کنیم نداریم.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه بلند کشور باید به سمت اصلاح نژادهای دام در کشور حرکت کنیم تا ضریب تبدیل گوشت و تولید شیر افزایش یابد، ادامه داد: اصلاح نژاد دام در کشور باعث می‌شود تا ضریب وابستگی کشور در زمینه تامین گوشت قرمز و شیر کاهش پیدا کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های 94 و 96 دو موج بیماری تب برفکی را شاهد بودیم که باعث کاهش شدید تعداد دام در کشور شد، تصریح کرد: باید به هر روشی تلاش کنیم تا از طغیان این بیماری‌‌ها در کشور جلوگیری شود و از طرف دیگر باید اصلاح نژاد کنیم تا گوشت مورد نیاز کشور از حداقل سرانه مورد نیاز بین المللی و جهانی کمتر نباشد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم تا با اقدامات دولت در زمینه واردات گوشت قرمز و عرضه دام زنده شاهد جهش قیمتی در بازار شب عید نباشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com