واردات گوشت به کشور 2 برابر شد

واردات گوشت به کشور 2 برابر شد
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده که 2 برابر مدت مشابه سال گذشته است.
علیرضا رفیعی‌پور روز شنبه افزود:مشکلی در تأمین گوشت موردنیاز کشور وجود ندارد و افزایش واردات گوشت قرمز در دستور کار دولت قرار گرفته تا بخشی از نوسان قیمت این محصول کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد:با باز کردن معبرهای مرزی،تأمین نهاده‌های دامی و گوشت قرمز و همچنین اصلاح دستورالعمل‌ها و انعقاد قراردادهایی با کشورهای مختلف برای تأمین 15 درصد گوشت مورد نیاز کشور از طریق واردات در سال جاری، نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
وی کیفیت گوشت‌های وارداتی را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت:برای واردات انواع گوشت‌های منجمد و گرم ملاحظات و ضوابط بهداشتی و گواهی‌های استاندارد به طور کامل رعایت می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با با بیان اینکه بخشی از وارادات گوشت قرمز به‌صورت منجمد است، بیان کرد: بازرسان نظارت کاملی بر این‌گونه گوشت‌های وارداتی دارند و مردم دغدغه‌ای برای مصرف این محصولات نداشته باشند.
رفیعی‌پور در خصوص گوشت مرغ نیز گفت: واردات گوشت مرغ برای متعادل‌سازی بازار در ستاد تنظیم بازار و بخش بازرگانی مطرح شده اما تاکنون درخواستی مبنی بر صدور مجوز بهداشتی واردات به دست ما نرسیده است.
طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی که به تازگی منتشر شده،سالانه 960 هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور است که بخش عمده آن از محل تولید داخل و نزدیک 15 درصد آن از محل واردات تأمین می‌شود.
پیش از این سازمان دامپزشکی کشور حجم سفارشات واردات گوشت را 300 هزار تن انواع گوشت قرمز شامل گوشت یخ‌زده گوساله،گوشت گرم گوساله بسته‌بندی،گوشت گرم گوسفندی،گوشت منجمد گوسفندی و دام زنده گوسفندی اعلام کرده بود.
برای جلوگیری از نابسامانی بازار گوشت قرمز قرار است توزیع گوشت قرمز به شکل هدفمند و زیر نظر ستاد تنظیم بازار، به دست مصرف‌کنندگان برسد، براساس این دستورالعمل، انواع گوشت قرمز وارداتی در اختیار اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مصرف در سراسر کشور قرار می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com