واردات نهاده های دامی انحصاری نیست

واردات نهاده های دامی انحصاری نیست
وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به اعلام انحصاری بودن واردات نهاده های دامی و افزایش قیمت نهاده ذرت در بازار از سوی برخی رسانه ها ضمن رد این ادعا، اعلام کرد که واردات نهاده های دامی انحصاری نیست.
وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طی روزهای اخیر افزایش حدود 200 تومانی قیمت ذرت در بازار مصرف با وجود این که قیمت جهانی این محصول افزایشی نداشته و همچنین تغییری در تامین و عرضه ذرت در کشور رخ نداده، فاقد هرگونه توجیهی است.
این موضوع به مراجع نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گزارش شد تا اقدامات مقتضی جهت برخورد با اخلال گران در قیمت ها صورت گیرد.
به منظور جلوگیری از اجحاف به تولید کنندگان و بروز خلل در روند و ثبات تولید و قیمت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام کشور با در اختیار داشتن ذخایر راهبردی کافی ذرت مورد نیاز صنعت مرغداری کشور را با قیمت مناسب و به هر میزان از طریق تشکل های مرغداران به طور گسترده و مستمر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد.

وزارت جهاد کشاورزی امضای طلایی به واردکننده ای نداده است
یکی از افتخارات وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم برچیدن بساط انحصار از جمله در زمینه واردات و امضای طلایی بوده که این موضوع شامل مجوزهای واردات نهادهای دام و طیور نیز شده و بر همین اساس اعلام می دارد که همه اشخاص واجد شرایط می توانند بدون نیاز به مراجعه به این وزارت فقط با رعایت موازین بهداشتی، قرنطینه ای و ضوابط قانونی به هر میزان به واردات نهاده های دام و طیور مبادرت کنند.
این گزارش می افزاید: انتظار می رود رسانه ها در مواجهه با خبرهای نوسانات غیر منطقی بازار محصولات کشاورزی، نظرات مشورتی و اطلاعات تکمیلی را نیز از این وزارت خانه کسب کنند، تا با اطلاع رسانی و اشراف کامل به تمام ابعاد موضوع، گزارش ها و اخبار منتشره منجر به بروز التهاب و نگرانی های بی مورد نزد تولید کنندگان و مصرف کنندگان نشود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com