واردات مرغ، مرغداری‌های هرمزگان را با خطر روبه‌رو کرده است

واردات مرغ، مرغداری‌های هرمزگان را با خطر روبه‌رو کرده است

محمد داوودی در گفتگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه در حال حاضر 226 واحد تولیدی در هرمزگان در ارتباط با پرورش مرغ مشغول به فعالیت هستند، گفت: این تعداد واحد تولیدی توان تولید و عرضه ماهانه 2 هزار تن گوشت مرغ را به بازار دارند.
وی با بیان اینکه 45 درصد از واحد‌های تولیدی گوشت مرغ در بندرعباس، 20 درصد در بستک، 11 درصد در میناب و مابقی در شهرستان‌های استان مستقر هستند، اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه‌گذاران متعددی خواستار سرمایه‌گذاری در امر احداث مرغداری هستند.
نماینده جامعه مرغداران هرمزگان در ادامه سخنان خود به برخی از تنگناها و چالش‌های روبه‌روی جامعه مرغداران هرمزگانی اشاره و اظهار داشت: سال گذشته در اثر بیماری نیوکاسل تعداد 18 واحد مرغداری درگیری این بیماری شدند که صاحبان این واحدها در جمع خسارتی معادل 800 میلیون تومان را متحمل شدند.
داودی با اشاره به محتمل بودن شیوع دوباره این بیماری و سایر گونه‌‌های مشابه در مرغداری‌های استان خواستار روانسازی نحوه توزیع داروهای مورد نیاز برای پیشگیری در مرغداری‌ها شد.
وی همچنین نوسانات قیمت را یکی دیگری از معظلات جامعه مرغداران هرمزگان دانست و افزود: باید با تدابیر ویژه از طرف مسئولان مربوطه به ویژه بازرگانی در رفع این مشکل نیز اقدام شود.
نماینده جامعه مرغداران هرمزگان یادآور شد: واردات مرغ از استان‌های همجوار توسط دلالان و عدم نظارت کافی بر روی این عمل، نه تنها سبب به تعویق افتادن به موقع فروش محصولات مرغداری‌ها ‌شده‌، بلکه در بعد کلان مرغداری‌ها را با مشکل ورشکستگی روبه‌رو کرده است.
داودی با اشاره به اهمیت پایداری و قابل اطمینان بودن جریان برق در صنعت مرغداری ابراز داشت: اداره برق در راستای قطع برق مرغداری‌ها نیز باید با دقت و حساسیت بیشتری عمل کند چراکه در مورد‌های پیش آمده مشاهده شده است که قطع برق به مدت چند ساعت با توجه به اقلیم گرم و مرطوب استان سبب اعمال خسارات‌های جبران‌ناپذیری به این واحدها شده است.
نماینده جامعه مرغداران هرمزگان در پایان ضمن تقدیر از مساعدت‌های مسئولان مربوطه در زمینه تامین خواسته‌های صاحبان مرغداری‌ها اظهار داشت: عدم ارائه به موقع خدمات دامپزشکی نیز می‌تواند به عنوان یکی از تهدیدهای همیشگی مرغداری‌ها را با مشکل روبه‌رو کند که امید است مسئولان مربوطه به این مسئله نیز توجه ویژه داشته باشند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com