واردات مرغ با ارز مرجع متوقف شد

واردات مرغ با ارز مرجع متوقف شد
همچنین مقرر شد ضمن تجدیدنظر در صدور مجوزها و ممنوعیت واردات گوشت مرغ و با واردات گوشت مرغ با استفاده از ارز مرجع متوقف و صرفاً به استفاده از ارز مبادله‌ای محدود شود.
در جلسه بررسی روند تغییرات تولید، خرید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ، واردات گوشت مرغ و ممنوعیت واردات آن با ارز مرجع مورد تصویب قرار گرفت.
جلسه بررسی روند تغییرات تولید، خرید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ، چالش‌ها و راهکارها با هدف حفظ و تقویت پایداری تولید، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دفتر امور طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دامپزشکی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان، دبیران انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه و کشتارگاه‌های صنعتی طیور، مدیران عامل اتحادیه و تعاونی‌های مرغداران مرغ گوشتی، مدیران زنجیره تولید، صنف عرضه‌کنندگان گوشت مرغ تهران، معاونان بهبود تولیدات دامی، برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، مدیران امور طیور و تنظیم بازار سازمان تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر چهارساعته، موارد ذیل مورد توافق جمع قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، میزان تولید مرغ حداکثر و مازاد بر نیاز داخل اعلام شد، ولی قیمت تمام‌شده بالاتر از قیمت تعیین‌شده بوده و انگیزه تحویل مرغ به پشتیبانی امور دام حداقل عنوان شد که مرغدار به همین علت با تأخیر در تحویل مرغ مازاد به‌دنبال فرصتی است که مرغ را به قیمت مناسب‌تر به فروش برساند. به همین دلیل گاهی وزن مرغ زنده تا 3.5 کیلوگرم هم رسیده است.
همچنین به‌علت عدم تناسب قیمت خرید با قیمت تمام‌شده، انگیزه تولید تضعیف شده و در صورت استمرار وضع موجود احتمالاً مرغداران از استمرار جوجه‌ریزی اجتناب کرده و بیم آن می‌رود که به‌ویژه در فصول پرمصرف (محرم و نوروز) با چالش کمبود تولید و به هم خوردن تناسب میزان تولید با نیاز روبه‌رو شویم.
در این جلسه چندساعته فوریت اصلاح مشوق‌ها بستر لازم برای صادرات گوشت مرغ تصویب شد.
همچنین مقرر شد ضمن تجدیدنظر در صدور مجوزها و ممنوعیت واردات گوشت مرغ و با واردات گوشت مرغ با استفاده از ارز مرجع متوقف و صرفاً به استفاده از ارز مبادله‌ای محدود شود.
در این جلسه مسئولان حاضر تصویب کردند بر مبنای تأمین ارز مرجع (12 هزار و 260 ریالی) قیمت نهاده تعیین و آزاد شده و تحت نظارت دقیق دولت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و بر مبنای تغییرات قیمت آن به‌طور ماهانه، قیمت جدید کف و سقف گوشت مرغ تعیین، اعلام و نظارت شود.
همچنین در صورت الزام حمایت یارانه‌ای از تولید (به هر شکل ممکن) بهتر است هرگونه حمایت دولت به‌طور مستقیم و به تولیدکننده و یا تشکل‌های تولیدی مربوطه اختصاص یابد.
در صورت استمرار شرایط موجود، ضمن تأکید بر تسریع در شفاف‌سازی قیمت گوشت مرغ ترتیبی اتخاذ شود که شرکت پشتیبانی امور دام بتواند در قبال اخذ چک و سفته نهاده را به‌صورت مستقیم و دوماهه به تولیدکنندگان تحویل دهد.

 
نظرات شما
  •  

    دکتراحمدظهیرنیا گفت : ۹۱/۰۸/۱۱

    این تصمیم اگراستمرارداشته باشدبه نفع میهن عزیزمان خواهدبودولی متاسفانه که این گونه تصمیم گیری هافقط مقطعی بوده وبامختصرنوساناتی به بوته فراموشی سپرده میشودکه نهایتامرغداری راتبدیل به صنعت قماربازی میکندالبته ازنوع حلالش امیدوارم که مسئولین به اهمیت موضوع بادیدی ملی ودرجهت اشتغال واستمرارتولیدبنگرندوازاتخاذتصمیمات خلق الساعه اجتناب ورزندبه امیدآنروز

    پاسخ...
  •  

    محمد رضا خدائی گفت : ۹۱/۰۸/۱۱

    قطع واردات با ارز مرجع در نشست اخیر واقعا به حق وقابا ستایش است اگر چنانچه این برنامه ودستور العمل به درستی اجرایی شود امید ان است که مرغداران محترم نیز با همدلی مسئولین گامی سازنده در جهت ارتقای تولید بر خواهند داشت واز خارج شدن ارز های نازنین در حالت فعلی در بازار با کمبود موجه هستیم جلوگیری به عمل خواهد آمد

    پاسخ...
  •  

    رسول گفت : ۹۱/۰۸/۱۲

    خدا کنه که واقعا" اینطور باشه

    پاسخ...
  •  

    شهروز بهفر گفت : ۹۱/۰۸/۱۳

    من مرغدار15000هستم که الان تمام سرمایم ازدست دادم فقط4000توان جوجه ریزی دارم خدابایدبه مرغداران کمک کنه تا دلال بازی وجود داره

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com