واردات طیور ارزان عامل بروز مشکلات مرغداری قزاقستان

واردات طیور ارزان عامل بروز مشکلات مرغداری قزاقستان
بر اساس اتحادیۀ مرغداران قزاقستان، وضعیت پول کشور منجر به واردات طیور از کشورهای همسایه ، و در نتیجه عرضۀ بیش از حد مرغ در بازار و کاهش قیمت ها برای تولیدکنندگان قزاق شده است به طوریکه برخی از مرغداران مجبور به تعطیلی کار شده اند.
رئیس اتحادیۀ مرغداران قزاقستان اذعان داشت امسال مرغداران قزاقستان در فروش گوشت مرغ و تخم مرغ با مشکل مواجه خواهند شد.
وی افزود : "طبق آمار به دست آمده از مرغداری ها تا 2 فوریه (13 بهمن)، 11 هزار متریک تن گوشت مرغ و 53 میلیون تخم مرغ در فارم های مرغداری قزاقستان موجود است. که ذخایر موجود بیش از حد نیاز است."
آقای Sharipov ادامه داد : "تولیدات گوشت مرغ در سال 2014 میلادی 148 هزار متریک تن و 2 / 4 میلیارد تخم مرغ بوده است. مشکل موجودی بیش از حد منوط به تولیدات مرغداری ارزان قیمت قزاقستان به دلیل افت روبل روسیه است. از آنجاییکه تولیدکنندگان بزرگ کشورهای همسایه زیر قیمت می فروشند با این کار تولیدکنندگان قزاق را از بازار خارج می سازند. مطمئنا قیمت فروش تولیدات مرغداری وارداتی از بلاروس ، روسیه ، و اوکراین کمتر از تولیدات داخلی است."
وی تصریح کرد : "واسطه ها اگرچه نقشی به جز ارسال و ذخیره تولیدات ندارند اما نقش بسیار مهمی در قیمت نهایی دارند ."
دولت بلاروس در دسامبر 2014 پیش نویسی ارائه داد مبنی براینکه نرخ مطلوب تولیدات وارداتی و داخلی در بازار بلاروس بایستی دقیقا 20 درصد تا 80 درصد باشد.  
آقای Sharipov اظهار داشت : "در صورتیکه قزاقستان هم چنین محدودیتی را برای بازار خود تعیین کند تولیدکنندگان قزاق به جای افزایش بهای فراورده های وارداتی از منابع ناشناخته و حتی گاهاً بدون برچسب و بی نام و نشان، شاهد افزایش تولیدات داخلی خواهند بود."

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com