واردات دام نباید با زد و بند باشد

واردات دام نباید با زد و بند باشد
مدیرعامل اتحادیه دامداران در مورد وضعیت بازار گوشت کشور گفت: در داخل کشور به‌اندازه نیاز مردم گوشت تامین می‌شود، اما متولی مشخص برای واردات و تنظیم بازار گوشت نداریم.
سعید سلطانی گفت: تولید کننده گوشت در کشور امنیت و ضمانت شغلی ندارد. دامی را که دامپرور با هزینه زیاد پروار می‌کند و آماده عرضه به بازار می‌شود، با واردات بی‌موقع گوشت یخی، قیمتش کمتر از قیمت واقعی آن می‌شود. به طور مثال چون گوشت یخی وارداتی به دلیل کیفیت پایین ارزانتر است، مردم به سمت آن جذب می‌شوند به ‌همین دلیل دامداران کشور نمی‌توانند گوشت تولیدی خود را به قیمت واقعی بفروشند.
مدیرعامل اتحادیه دامداران تاکید کرد: باید مدیریت واحدی تعیین کند کشور به چه میزان گوشت برای مدتی مشخص نیاز دارد. در این صورت اتحادیه دامداران با پروار بند‌ها و دامداری‌ها قراردارد امضا می‌کند و اگر گوشت تولیدی نتوانست پاسخگوی نیاز کشور باشد، واردات انجام گیرد. سلطانی گفت: البته واردات هم نباید با زد و بند باشد بلکه وارد کننده گوشت هم باید مشخص باشد تا پول و سرمایه‌ کشور به جیب کشورهای دیگر نرود. حضور دلالان مختلف در کشورهای دیگر به خاطر رقابت آن‌ها، حتی باعث بالا رفتن قیمت گوشت وارداتی می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com