واردات بی‌کیفیت‌ترین نوع بوقلمون، با یک‌سوم قیمت داخلی

واردات بی‌کیفیت‌ترین نوع بوقلمون، با یک‌سوم قیمت داخلی
یکی از پیشکسوتان پرورش بوقلمون در ایران، از واردات جوجه‌هایی خبر داد که بی‌کیفیت‌ترین نوع بوقلمون هستند.
نخستین واردکننده جوجه مادر بوقلمون در ایران با اعلام این خبر گفت: متأسفانه درست هنگامی که پرورش‌دهندگان به تولید می‌رسند، اتفاقاتی دست به دست هم می‌دهند تا قیمت گوشت این پرنده را در بازار بشکنند.
فریدون شهلاپور که تجربه‌ای ۵۰ ساله در صنعت بوقلمون دارد، افزود: ورود جوجه‌های بی‌کیفیت از کشورهای مختلف، با یک سوم قیمتی که در داخل وجود دارد، نه‌تنها قیمت‌های بازار را به هم می‌زند، بلکه مردم را نیز از مصرف گوشت باکیفیت داخلی، محروم می‌کند؛ زیرا تولیدکننده‌های ایرانی، چنین جوجه‌هایی را در چاه می‌ریزند.
وی خاطرنشان کرد: واردات این جوجه‌ها اگرچه ممنوع است، اما به روش‌های غیررسمی وارد شده و اطلاعاتی نیز درباره میزان آن در دسترس نیست. به هر ترتیب، اینگونه واردات، برای تولیدکنندگان داخلی، دردسر ساز شده است.
مدیرعامل مجتمع بوقلمون تینا شمال ادامه داد: گذشته از آن، برخی رقبا با دامپینگ سعی دارند جریان بازار را به نفع خود تمام کنند که این امر در طولانی مدت به ضرر کل صنعت تبدیل می‌شود.
شهلاپور با بیان اینکه برای نخستین‌بار حدود دوهزار و ۵۰۰ قطعه جوجه نیکلاس آمریکایی وارد کشور شده است، عنوان کرد: حدود دو سال است که نژاد بی یو تی نیز وارد کشور شده که الان به دوره تخم‌گذاری رسیده‌اند؛ این در حالی است که کشورهای خارجی ما را از تجربه نژاد دوم می‌ترساندند، اما خوشبختانه در هر دو گروه، به بالاترین حجم پرورش دست یافته‌ایم.
وی در پایان اظهار داشت: به‌منظور ارتقای سطح علمی پرورش‌دهندگان، قرار است با همکاری اداره‌های دامپزشکی استان‌ها همایشی در نقاط مختلف کشور برگزار شود که در آن بیماری‌های بوقلمون‌ و راه پیشگیری و کنترل آنها تشریح می‌شوند. نخستین همایش در گیلان به اتمام رسید و به احتمال قوی، همایش بعدی شهر اصفهان قطب تولید بوقلمون خواهد بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com