واردات بی‌رویه شیرخشک و گوشت

واردات بی‌رویه شیرخشک و گوشت
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران از واردات بی‌رویه شیرخشک، گوشت، کره و ... که بعضا جزو محصولات صادراتی هستند، انتقاد کرد.
سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: علیرغم این که در کشور تولید محصولاتی مانند شیرخشک و گوشت قرمز به اندازه کافی وجود دارد و حتی به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود، به دلیل پایین بودن تعرفه و ارزان‌تر بودن محصول وارداتی نسبت به تولید داخل شاهد واردات بی رویه آن ها هستیم.
وی افزود: واردات گوشت به کشور بیش از نیاز انجام شده و این در حالی است که محصول دامداران روی دستشان مانده و مشتری ندارد.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به این که تعرفه واردات محصولاتی مانند گوشت و شیر خشک باید در جهت حمایت از تولیدکنندگان افزایش یابد، ادامه داد: با توجه به افزایش تولید خامه در کشور و تبدیل آن به کره، میزان تولید این محصول در کشور افزایش یافته و به نظر می رسد باید واردات کره نیز کاهش یابد.
سلطانی تصریح کرد:‌ مشخص نیست سود واردات بی رویه مواد پروتئینی مانند شیر خشک، گوشت قرمز و کره به جیب چه کسانی می رود اما دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید تعرفه واردات این محصولات را به گونه‌ای افزایش دهد که تولید شیر و لبنیات که مازاد بر نیاز داخلی است، آسیب نبینند.
وی اعلام کرد:‌ برای افزایش تعرفه واردات این مواد پروتئینی مکاتبات لازم با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته تا سهم واردات به نسبت به تولید و نیاز داخلی کاهش یابد.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: خرید تضمینی شیر خام از دامداران همچنان ادامه دارد و برای پرداخت بهای آن پول نقد یا ذرت ارائه شده است که امیدواریم با توجه به افزایش حجم خرید تضمینی و بالا رفتن بهای آن بتوانیم با همکاری بانک های عامل و حمایت دولت مطالبات برخی از دامداران را پرداخت کنیم. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com