واردات انبوه گوشت در راه است

واردات انبوه گوشت در راه است
منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده از افزایش حجم گسترده واردات گوشت خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ گوشت داخلی در سیستم های خرده فروشی و قصابی به منظور تنظیم بازار داخل طی چند روز آینده از کشورهای گرجستان و ارمنستان، گوشت به طور انبوه وارد خواهد شد.
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده از افزایش حجم گسترده واردات گوشت خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ گوشت داخلی در سیستم های خرده فروشی و قصابی به منظور تنظیم بازار داخل طی چند روز آینده  از کشورهای گرجستان و ارمنستان، گوشت به طور انبوه وارد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مشکلی در توزیع گوشت وجود ندارد، افزود: با وجودثبات قیمت گوشت در عمده فروشی ها، دلیل افزایش قیمت در قصابی ها را نمی دانم.
پوریان نرخ مصوب هر کیلو گوشت استرالیا را 30 هزار و اوراسیا را 29 هزار تومان اعلام کرد و گفت: باوجود نوسان نرخ ارز، قیمت گوشت وارداتی در بازار تغییری نداشته است.
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده با انتقاد از سخنان برخی مسئولان مبنی بر کاهش عرضه دام در میادین بیان کرد: اظهارات رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی مبنی بر کاهش عرضه دام مربوط به دام های سه تا چهارماهه است که به سبب نبود وزن چندان این دام ها، توزیع آن حتی به نرخ هر کیلو 20 هزار تومان صرفه اقتصادی ندارد.
پوریان ادامه داد: بنابرآمار، در یک ماه اخیر تنها 10 هزار راس تنها از کشور خارج شد که باوجود صادرات دام در ازای واردات گوشت، این میزان تاثیری در نوسان نرخ گوشت در  بازار ندارد.
به گفته وی؛ دام های صادراتی با وزن های 40 کیلو به بالا که در بازار داخل مشتری ندارد و روی دست پرواربندها باقی مانده به بازارهای هدف صادر می شود.
رئیس شورای تامین کنندگان دام از واردات روزانه 70 تن گوشت خبر داد و گفت: البته میزان واردات گوشت به منظور  تنظیم بازار داخل طی روزهای آتی به بیش از 120 تن در روز خواهد رسید.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار بیچاره گفت : ۹۷/۰۲/۱۵

    بله ارزها و دلارها رو خارج کنید دامدار را بد بخت کنین . کی بنویسید که : واردات انبود مرغ در راه است؟ خدا به داد اون روز برسه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com