واحدهای مادر 45 میلیارد تومان به طرح ساماندهی یارانه دادند

واحدهای مادر 45 میلیارد تومان به طرح ساماندهی یارانه دادند

ITPNews تحلیل -  دیروز مقدم نیا - مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی و مدیر اجرایی طرح ساماندهی مطلبی ربا با عنوان ماندن هزار تن گوشت مرغ بر روی دست تولیدکنندگان اعلام کرد. بدون شک این میزان تولید مربوط به جوجه ریزیهای 75 میلیون قطعه ای آبان مان و بخشی از جوجه ریزیهای 72 میلیونی آذرماه بوده است.در یانجا سئوالی پیش آمد که 2 ماه بعد با جوجه ریزی های 83 میلیونی بهمن ماه و همین طور اسفند ماه چه خواهیم کرد؟
مهندس فارغی - رئیس هیات مدیره انجمن جوجه یکروزه پس از سکوت معنی داری، در این خصوص به خبرنگار ما گفت: اگر طرح ساماندهی در این 4 ماه گذشته موفق شده است و یا رو به موفقیت است، واحدهای مادر قربانی آن بوده اند و با پرداخت 45 میلیارد تومان ضرر یارانه این موفقیت را داده اند.
وی گفت: قیمت تمام شده تولید جوجه یکروزه 350 تومان می باشد در حالی که میانگین فروش جوجه در ماه های مهر، آبان و آذر بین 210 تا 220 تومان است و این اختلاف 140 تومانی در مجموع تولید 78 میلیون قطعه ای ماه های گذشته رقمی بین 40 تا 45 میلیارد تومان می باشد که به اجبار به گردن واحدهای مادر کشور افتاد.
وی اعلام کرد: اگر واحدهای مادر جوجه های خود را با قیمت زیر قیمت تمام شده نمی فروختند چگونه هم اکنون مجریان طرح ساماندهی می توانستند گوشت مرغ را کیلویی 1150 تومان از مرغدار تهیه کنند؟ وی در خصوص پیش بینی وضعیت صنعت مرغداری در 2 ماه آینده اعلام کرد: با نظر به تولید مازاد، افزایش قیمت دان، کاهش کشش بازار و مشکلات دیگر تصمیمات به سوی تعدیل میزان تولید سوق خواهد داشت.

 
کلمات کلیدی یارانه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com