مدیرکل دامپزشکی فارس: هیچگونه هورمونی در پرورش طیور استفاده نمی شود

مدیرکل دامپزشکی فارس: هیچگونه هورمونی در پرورش طیور استفاده نمی شود
مدیر کل دامپزشکی استان فارس ، با اشاره به انتشار برخی اخبار و تصاویر در شبکه های مجازی مبنی بر استفاده از هورمون در پرورش طیور گفت: با اطمینان می گوییم که هیچگونه هورمونی در پرورش طیور استفاده نمی شود و دلیلی ندارد با انتشار مطالب غیر واقعی ذهن مردم را مشوش کنیم.
یعقوب مهندس، در آیین گرامیداشت روز دامپزشکی در شیراز افزود: تولید کنندگان ما نیز باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و به مردم اطمینان دهند که هیچگونه هورمونی در تولیدات آنها به کار نمی رود.
مدیر کل دامپزشکی فارس گفت: در بحث نظارت بهداشتی نیز لازم است که دقت خود را افزایش دهیم و امروز این کار را تشدید کرده ایم و این اتفاق باید بیافتد چرا که خواست عمومی جامعه این است.
وی ادامه داد: امروز در جامعه نخستین پرسشی که مطرح می شود این است که آیا ما نسبت به سلامت فرآورده های که در بازار عرضه می شود اطمینان داریم.
یعقوب مهندس افزود: این وظیفه ماست که این اطمینان رادرمصرف کننده و بازار ایجاد کنیم تا آنها با خیال آسوده و اطمینان کامل اقدام به مصرف کنند.
او بیان کرد: امروز باید متناسب با نیاز جامعه و رشد جمعیت بتوانیم در زمینه ارائه خدمات و تامین نیازهای غذایی مردم فعالیت کنیم.

مسئولان بیشتر به نقش دامپزشکی واقف شوند

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان فارس، در این آیین گفت: انتظار داریم که مسئولان به نقش دامپزشکی و جایگاه آن بیشتر واقف شوند و از این حرفه حمایت کنند.
احمد رضا تابع بردبار، افزود: باید دید که اگر خدمات دامپزشکی در کشور وجود نداشته باشد مردم در تامین برخی اقلام غذایی و پروتئین های مورد نیازشان با چه مشکلاتی مواجه می شوند؟
وی ادامه داد: باید با بررسی وضعیت کنونی کشور در این زمینه و شناسایی مشکلات و کاستی ها، راهبردی برای آینده این حوزه ترسیم کنیم.
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان فارس، ضمن گرامیداشت چهاردهم مهر روز دامپزشکی گفت: این روز فرصت مناسبی برای ارج نهادن به فعالان این عرصه و همچنین تبیین جایگاه این حرفه است.
تابع بردبار افزود: روز دامپزشکی باید در حقیقت روز اتحاد و همبستگی تمام اقشار و مجموعه دامپزشکی باشد و ایمان قلبی همه ما به هم پیوند بخورد و روز به روز شاهد کسب افتخارات بیشتر علمی و اجرایی در این حوزه باشیم.

برای رقابت با شرکت های خارجی نیازمند حمایت هستیم
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: علم دامپزشکی امروز تنها به درمان بیماری دام و طیور محدود نمی شود بلکه این حرفه نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می کند و با نبود آن سلامت جامع تهدید می شود.
محمد جواد مهربان پور افزود: دامپزشکان در کار نظارت بر واحدهای تولیدی مواد غذایی و کنترل بیماری های دام و طیور فعالیت دارند و بخشی از این فعالیت ها در موسسه رازی انجام می شود.
وی ادامه داد: حدود 70 فرآورده در بخش پزشکی و دامپزشکی توسط موسسه رازی در کشور تولید می شود که یکی از آنها واکسن های طیور است که این موسسه نقش مهمی در تولید آنها دارد.
او اظهار کرد: همچنین در کنار این موضوع، 65 شرکت دارویی نیز در کشور وجود دارد که واکسن های دارویی مختلف را از خارج وارد می کنند و موسسه نیز در حال رقابت با کشورهایی است که این داروها از آنجا وارد کشور می شود.
مهربان پور گفت: هم اینک تامین 70 درصد نیاز دارویی کشور بر عهده شرکت های خارجی است و آنها واکسن های مورد نیاز ما را تامین می کنند که در سال اقتصاد مقاومتی که تاکید بر تکیه به توان داخلی شده چنین چیزی زیبنده نیست.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز افزود: تاکنون اقدام های خوبی برای تولید برخی محصولات انجام شده و توانسته ایم با شرکت های خارجی رقابت کنیم اما در برخی موارد نیز نیاز به کار و حمایت بیشتر داریم.
در این آیین از نفرات و مجموعه های برتر حوزه دامپزشکی تقدیر شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com