هیچ کمبودی در خصوص تأمین واکسن مورد نیاز دام و طیور البرز نداریم

هیچ کمبودی در خصوص تأمین واکسن مورد نیاز دام و طیور البرز نداریم
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: هیچ کمبودی در خصوص تأمین واکسن مورد نیاز دام و طیور استان نداریم.
سید اصغر برائی‌نژاد اظهارکرد: از ابتدای سال تا کنون 630 هزار دام سبک و سنگین تحت پوشش واکسن‌های مختلفی همچون تب برفکی، سل گاوی، آبله، بروسل‌ لز و ... قرار گرفته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته کانون‌هایی از تب برفکی، سل گاوی و شاربون در برخی از نقاط استان وجود داشت که امسال با تزریق به موقع و مناسب واکسن این بیماری‌ها سعی می‌کنیم از ایجاد کانون جلوگیری و مانع تلفات دام‌های دامداران و خسارت به آنها شویم.
برائی‌ نژاد افزود: دامداران برای جلوگیری از ایجاد کانون‌های بیماری در میان دام‌های خود باید از ورود دام‌های غیر مجاز به واحدهای خود جداً خودداری کنند.
وی ادامه داد: در استان البرز سالانه دو میلیون و 400 هزار دز انواع واکسن دام و 120 میلیون دز واکسن طیور به مصرف می‌رسد.
برائی نژاد ابرازکرد: اداره کل دامپزشکی استان برای تزریق واکسن‌های طیور طبق تعرفه از واحدهای نگهداری طیور هزینه دریافت می‌کند اما در زمینه واکسن‌های دامی به جز واکسن‌های قانقاریا و آنتروتوکسمی سایر واکسن‌ها به صورت رایگان تزریق می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز در پایان گفت: خوشبختانه با تمهیدات سازمان دامپزشکی در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تأمین واکسن‌های مورد نیاز برای دام و طیور استان وجود ندارد و سهمیه تخصیص یافته جوابگوی همه نیازهای این حوزه است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com