هیچ واحدی برای تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک اعلام آمادگی نکرده است

هیچ واحدی برای تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک اعلام آمادگی نکرده است
مدیرکل دامپزشکی لرستان با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در مرغداری‌های استان گفت: دو واحد بلدرچین شهرستان‌های الشتر و دورود با تولید سالانه بیش از 105هزار قطعه با مصرف حدمجاز آنتی‌بیوتیک شرایط لازم را برای تولید مرغ سبز دارند.
جواد گودرزی درخصوص تولید مرغ سبز در استان گفت: تاکنون هیچ واحدی در استان اعلام آمادگی برای تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک نکرده و در صورت وجود متقاضی سازمان از آنها استقبال و حمایت می‌کند.
وی درخصوص مصرف مجاز آنتی‌بیوتیک طیور سبز استان گفت: تولید طیور سبز در استان شرایط خاصی را اعم از تجهیزات هوادهی سالن‌ها می‌طلبد که البته در دستور کار قرار دارد واحدهایی که شرایط لازم را برای تولید طیور بدون آنتی‌بیوتیک دارند تحت‌پوشش سازمان قرار خواهیم داد.
مدیرکل دامپزشکی لرستان در توضیح طیور سبز گفت: طیور سبز به انواعی از طیور گفته می‌شود که در تولید و پرورش آنها از انواع واکسن و آنتی‌بیوتیک در حد استاندارد استفاده می‌شود.
گودرزی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی بومی در همه استانهاست، افزود: بیماری تب برفکی از راه‌های مختلف اعم از تردد دام‌ها و عدم واکسیناسیون قابل انتقال است.
وی با اشاره به نقش تردد دام‌های قاچاق در انتقال بیماری تب برفکی ادامه داد: برخی دام‌ها خارج از محدوده کنترل و بدون رعایت استانداردهای دامپزشکی قاچاق شده و ایجاد خطر می‌کنند.
مدیر کل دامپزشکی لرستان با تأکید بر کمبود قرنطینه دام در استان یادآور شد: وجود قرنطینه و خودروی مناسب برای جابجایی و رفت و آمد دام بسیار ضروری و نیازمند اقدام جدی در استان است.
گودرزی با تأکید بر اینکه لرستان در سال‌های اخیر با پوشش ایمنی مناسب، مشکل حادی در زمینه بیماری‌های دامی نداشته است، ادامه داد: امسال تنها یک کانون ابتلا به بیماری تب برفکی در لرستان شناسایی شد که علت آن خودسر بودن دامدار در تزریق واکسیناسیون خارج از برنامه سازمان گزارش شده است.
وی تصریح کرد: در این گله50 رأسی دامدار تا به امروز 4 دام تلف‌شده داشته و بقیه آنها توسط سازمان در حال درمان هستند.
مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه لرستان جزو محدود استان‌هایی است که در حال واکسیناسیون دام‌های عشایر است، افزود: واکسیناسیون دام‌های عشایر استان در کاهش سطح بیماری‌ها نقش بسزایی داشته است.
به گفته گودرزی، تردد دام‌های قاچاق، انتقال بیماری تب برفکی را به همراه دارد.
 
نظرات شما
  •  

    یزدانی گفت : ۹۰/۱۲/۰۸

    حساسیت به بیماری ها و عفونت در مرغ با بلدرچین اصلا قابل مقایسه نیست بلدرچین بسیار مقاوم و مرغ بسیار حساس حتی با بهترین امکانات هم تولید مرغ ارگانیک در ایران محدودیت بسیاری دارد .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com