هیچ مافیایی در تولید مرغ سبز وجود ندارد

هیچ مافیایی در تولید مرغ سبز وجود ندارد
مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده طی سال‌های اخیر و مقابله با ورود دام‌های غیرمجاز، همچنان ورود این دام‌ها خصوصا از مرزهای شرقی کشور، ادامه دارد.
دکتر قاسم رضائیان‌زاده سه‌شنبه هشتم مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه ورود دام‌های سنگین به شکل غیرمجاز از مرزهای شرقی کشور و همچنین شرق استان فارس، همچنان دیده می‌شود.
وی با تصریح اینکه در مبارزه با بیماری‌هایی که به‌دلیل ورود دام‌های غیرمجاز، در برخی دامداری‌های فارس شایع شده بود، موفق عمل شده است، گفت: از جمله مهمترین بیماری‌هایی که طی شش ماه گذشته با آن مواجه شدیم، L.S.D ( لمپی اسکین دیزیز) است که از مرز غربی کشور وارد شده و در یکی از دامداری‌های منطقه ظفرآباد مشاهده شده بود.
به گفته این مقام مسئول، بیشترین موارد ورود دام‌های غیرمجاز در استان فارس را در مناطق کوار، کناره مرودشت، حسین‌آباد زرقان و بیدزرد شاهد هستیم.
وی همچنین بااشاره به اینکه عشایر استان فارس بالغ بر 3.5 تا 4 میلیون راس دام سبک دارند، گفت: در راستای اجرای وظیفه نظارتی، اداره دامپزشکی فارس طی یک‌سال گذشته بالغ بر 56 هزار مورد بازدید انجام داده و در این بازدیدها 1844 مورد غیربهداشتی مشاهده شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: 96 مورد از موارد تخلف به مقام‌ قضایی ارجاع و 80 مورد نیز پلمب شده است.
وی با اشاره به ضبط 40 تن مواد غذایی غیربهداشتی طی بازدیدهای انجام شده، از معدوم شدن 25 تن از این مواد خبر داد و گفت: اداره دامپزشکی تنها متولی نظارت بر اماکن دارای پروانه و مجوزهای قانونی است و مواردی نظیر عرضه دام و طیور در حاشیه خیابان‌ها، جزء وظایف این اداره تعریف نشده است.
مدیرکل دامپزشکی فارس در عین‌حال از تلاش‌های انجام شده برای همراه کردن سایر دستگاه‌ها نظیر شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی برای مقابله با این پدیده خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با تشکیل یک کمیته مشترک، مقابله‌ای جدی را رقم بزنیم.
رضائیان‌زاده همچنین گفت: از کل مرغ تولید شده در استان فارس، تنها یک درصد آن مرغ سبز و این میزان نیز کاملا تحت نظارت است.
وی با تصریح اینکه هیچ مافیایی در تولید مرغ سبز در استان فارس وجود ندارد، گفت: اکنون پنج مزرعه تولید مرغ سبز در سطح استان فعال و امکان برای فعالیت سایر علاقه‌مندان نیز فراهم است.
رضائیان‌زاده همچنین تولید و کشتار خوک در استان فارس را به‌شدت تکذیب کرد و گفت: اگر گزارشی از وقوع چنین تخلفی در سطح تولید و عرضه‌کنندگان محصولات گوشتی در این استان، اطلاع‌رسانی شود، ناظران این اداره کل با سرعت و به‌شدت برخورد خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه کشتارگاه‌های موجود در سطح استان فارس جوابگوی نیاز این استان نیست، یادآور شد: هنوز 34 کشتارگاه سنتی متعلق به شهرداری‌ها در سطح استان فعال است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com