هوش مصنوعی به صنعت کشاورزی هند راه یافته است

هوش مصنوعی به صنعت کشاورزی هند راه یافته است
باران های موسمی در هند از ابتدای آغاز تمدن برای مردم و کشاورزان مشکل آفرین بوده است. کشاورزان زمان دقیق برداشت محصولات خود را نمی دانستند. اما با گذشت زمان و کسب تجربه کم کم زمان تقریبی بارش ها را حدس می زدند و این تجربه را به نسل های بعد از خود نیز انتقال می دادند.
اما با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پیش بینی هوا، باران های موسمی دیگر مشکلی عظیم به حساب نمی آمد. مسئله اصلی کشاورزان هندی همیشه زمان برداشت محصول بوده است.
محققات موسسه تحقیقاتی بین المللی دانه های مناطق گرمسیری نیمه خشک و مهندسان شرکت مایکروسافت گرد هم آمدند و نرم افزاری قوی برای پیش بینی وضع هوا بر اساس حرکت ابرها طراحی کرده اند.
این اپلیکیشن از هوش مصنوعی مایکروسافت کورتانا استفاده می کند که فاکتورهای تعیین کننده سلامت محصولات را بررسی می کند. این اپلیکیشن وضعیت سلامت خاک و نیاز به کود را نیز تحلیل و بررسی می کند و تا هفت روز وضعیت آب و هوا را پیش بینی می کند.
این نرم افزار ابتدا برای 175 کشاورز در 7 روستا به صورت آزمایشی نصب شد. کشاورزان باید منتظر پیام می ماندند تا زمان برداشت را به آن ها اعلام کند. با وجود این که کشاورزان اعتماد چندانی به این تکنولوژی برای برداشت محصول خود نداشتند اما نتیجه استفاده از آن برایشان شگفت انگیز بود. در آن سال کشاورزانی که از این اپلیکیشن استفاده کردند 30 تا 40 درصد افزایش محصول داشتند.
بعد از آن بیش از 2000 کشاورز دیگر نیز از این اپلیکیشن استفاده کردند و پیش بینی می شود که محصولات آن ها امسال رکورد بزند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com