هورمونی بودن مرغ‌ها صحت ندارد/ سلامت محصول، اساس ورود به بازارهای جهانی است

هورمونی بودن مرغ‌ها صحت ندارد/ سلامت محصول، اساس ورود به بازارهای جهانی است
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برنامه و تاکید دولت در حوزه محصولات کشاورزی، حضور در بازار کشورهای دنیا است تا در این راستا صادرات غیرنفتی را رونق پیدا کند.
مهدی خلج در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دام و طیور بیان داشت: شرط ورود به بازار کشورهای دیگر رعایت اصل سلامت است. حتی اگر کشورهای دیگر عوامل تعرفه‌ای خاصی نداشته باشند اما مقررات بهداشتی آنها پابرجا است که امیدواریم این موضوع به خوبی دیده شود.
او افزود:  12 میلیون تن اقلام خوراک دام و طیور وارد کشور می‌شود که سازمان دامپزشکی بر آن نظارت دارد. قوانین سخت‌گیرانه‌ای در اقلام مورد مصرف آبزیان و طیور وجود دارد که سازمان دامپزشکی بر روی این موضوعات کار کرده است و این اقلام باید از کشورهایی وارد شود که محصولی سالم دارند. در امر واردات خوراک دام و طیور حتی شناوری که آن را حمل می‌کند باید متناسب با فرآورده‌های دامی و آبزیان باشد تا سلامت عام به مخاطره نیفتد. به همین خاطر به دنبال ناوگان حمل و نقل اقلام خوراکی هستیم.
خلج در ادامه گفت: تسهیلات مکانیزاسیون باید به ساختار طیور آبزیان دام نیز توسعه پیدا کند. باید به سمتی برویم تا مجوز قابلیت بارگیری توسط سازمان‌های تحت نظارت دامپزشکی صادر شود و همچنین انبارهایی که این محصولات در آن نگهداری می‌شود استاندارد باشد تا در نهایت بهره‌وری بیشتری حاصل شود.
او افزود: باید کارخانجات صنعتی خوراک دام را به صورت پیشرفته داشته باشیم و تلاش کنیم که گام‌های موثر در این زمینه برداشته شود. در این راستا ممنوعیت تولید خوراک دام را در  صورتجلسه‌ای تنظیم کرده و این کار به کارخانجات خوراک دام واگذار شد. یعنی خوراک دام دیگر در مراکز تولیدی دام و طیور تولید نمی‌شود و همین امر سلامت محصولات را ارتقا بخشیده است.
خلج در ادامه گفت: سازمان دامپزشکی کشور همواره در حال پایش فرآورده‌های خوراکی است به عنوان مثال 130 هزار مورد مطالعه در خصوص قزل آلا انجام شده است اما بعضی‌ها آنقدر از علم دور هستند که می‌گویند که برخی محصولات مشکلاتی دارد. از جمله مرغ که بحث هرمونی بودن آن مطرح بوده است اما بر اساس مطالعات زیادی که انجام شده تمام نتایج در خصوص هرمونی بودن مرغ منفی بوده است و شرایط خوبی در تولید این محصول داریم. اگر بخواهیم در تامین سلامت محصولات کشاورزی موثر باشیم باید این مساله را آموزش داده و از آن حمایت کنیم.

 
نظرات شما
  •  

    مجتبی اناری گفت : ۹۵/۰۶/۰۳

    مرغ های تولید ایران وبه همت تولید کنندگان و سازمان نظام دامپزشکی واقعاً سالم هستند واصلا چیزی بنام هرمون وجود خارجی ندارد.وازجمله محصولات مطمئن کشاورزیست که مداوماً تحت نظارت است.از شما رسانه ای های محترم عاجزانه استدعا دارم این موضوع را مستمر اطلاع رسانی نمایید چرا که خیلی از مردم علی رغم علاقه فراوان به گوشت مرغ که سرشار از پروتئین است تحت تاثیر خیلی از تبلیغات واهی قرار گرفته اند واین هم برای عموم جامعه وسلامت آنها وهم به ضرر تولید کننده است.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com