هوبارد و کاهش در اشتباهات انتخاب ژنتیکی

هوبارد و کاهش در اشتباهات انتخاب ژنتیکی
هوبارد، شعبه گروه صنعتی گریمو (Groupe Grimaud)، از حدود سه سال پیش از اسکنر در برنامه انتخاب ژنتیکی خود استفاده کرده است. تکنولوژی اسکنر تصویری امکان تعیین بافت های لاشه به شیوه ای کاملا دقیق و تعیین عناصر آن را می دهد؛ عناصری مانند گوشت، عضلات، چربی، بافت ها و استخوان ها. این تکنولوژی پیشرفت شرکت و محصولات آن را از نظر ژنتیکی افزایش داده است.
این پیشرفت به ویژه بر اساس همکاری عملی میان شعبه های گروه صنعتی گریمو انجام شده است. این شرکت در حال حاضر 4 اسکنر در راستای استفاده در برنامه ژنتیکی خود دارد که 2 اسکنر در آمریکا و 2 اسکنر در فرانسه است.

این اسکنر چگونه عمل می کند؟
اسکنرهایی که هوبارد استفاده می کند شبیه به اسکنر بیمارستان ها است و اصل کار آنها یکسان است. رنگ های مختلف تصویر، سطح جذب اشعه های X را نشان می دهد: هر بافتی از بدن موجود مورد اسکن، واکنش مختلفی به عبور اشعه X نشان می دهد. در نتیجه امکان شناخت بافت های حیوان وجود دارد: عضلات، احشا، توده های چربی و ...
به علاوه، این اسکنر به لطف الگوریتم قوی خود می تواند چندین حیوان را آنالیز کند و به طور اتوماتیک ابعاد مختلف هر حیوان را محاسبه کند. این تکنولوژی جایگزین روش های قدیمی انتخاب ژنتیکی نمی شود اما امکان تکمیل اطلاعات به دست آمده در مورد هر حیوان را می دهد.

 مهم ترین ویژگی های اسکنر

استفاده از این تکنولوژی برای کارهای انتخاب ژنتیکی 3 دستاورد مهم به همراه داشته است.

1- دقت عالی
بهتر است با یک مثال، دقت این اسکنر را یادآور شویم.  ما روش های انتخاب ژنتیکی مختلفی را با واقعیت مقایسه کردیم. میان انتخاب براساس سازگاری و نتایج ملموس آن، هوبارد به نرخ ارتباط و همبستگی 66 درصدی رسید، در حالی که همبستگی میان نتایج به دست آمده از اسکنر و واقعیت به دست آمده از بازده گوشت سینه 93 درصد بود. اسکنر این امکان را داده است تا به کمک دقت در انتخاب، اشتباهات انتخاب بسیار کم شود: حیواناتی که به این طریق انتخاب ژنتیکی می شوند ویژگی هایی موردنظر پژوهشگران را دارند.

2- تکنولوژی غیرمخرب
بدون کشتن و با در نظر گرفتن رفاه حال حیوان، امکان دستیابی به اطلاعات در مورد ویژگی های ساختاری آن وجود دارد.

3- تعیین ویژگی های جدید
این اسکنر همچنین امکان مطالعه حیوانات با سن مختلف را می دهد و به این ترتیب میزان اطلاعات به دست آمده در مورد حیوان را افزایش می دهد. این اسکنر همچنین امکان مشاهده معیارهای جدید انتخاب ژنتیک و آنالیز تحول آنها را به مرور زمان و با دقت بیشتر می دهد و اطلاعات موجود قبلی را تکمیل می کند.
مجموعه این ویژگی ها در نهایت باعث سرعت گرفتن پیشرفت ژنتیکی می شود.
 
نتایجی که تاکنون مشاهده شده است
بعد از سه سال کار روی این برنامه، نتایج آن در حال مشاهده است. در وهله اول، نتایج روی گوشت سینه تاثیرگذار بوده که به طور چشمگیری میزان آن افزایش یافته است.
استفاده از اسکنرهمچنین امکان حفظ و افزایش پیشرفت های هوبارد در زمینه کیفیت، لنگش، سوختگی پا و همچنین کیفیت گوشت را می دهد.
از طرف دیگر، پیشرفت مهم هوبارد در سویه جدید جوجه نر M22 از طریق استفاده از همین اسکنر بوده است. این جوجه 1 تا 1/5 درصد بیشتر گوشت سینه دارد.
 
 


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com