هنوز بازار نهاده‌های دامی در دست دلالان است

هنوز بازار نهاده‌های دامی در دست دلالان است
صعود قیمت تخم مرغ به دلیل آشفتگی بازار نهاده‌های دامی و عدم ترخیص آن اتفاق افتاد تا همانند همیشه دلالان، نان چربی از این آشفتگی و مشخص نبودن نرخ ارز کالاهای اساسی به جیب بزنند.
با گران شدن تخم مرغ، مسوولان آستین بالا زدند تا بازار را ساماندهی کنند که نتیجه آن واردات تخم مرغ، حذف صادرات آن و ترخیص نهاده‌ها از گمرک بود، اما در این میان نه تنها خبری از نهاده‌های دامی در مرغداری‌ها نشد، بلکه تولیدکنندگان نیز متضرر شدند.
مدیرعامل شرکت مرغ تخم‌گذار استان اصفهان گفت: با وعده‌های مسوولان، تقاضا کاهش یافت و این مساله به ریزش قیمت تخم مرغ طی روزهای اخیر منجر شد.
محمدرضا نقشینه ادامه داد: توزیع کنندگان خرد و واحدهای فروش در سطح شهر، خرید خودرا به امید کاهش قیمت‌ها از عمده فروشان کاهش داده‌اند که این مساله نمایانگر کاهش تقاضای مردم در فصلی است که معمولاً مصرف افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت نهاده‌های دامی علی رغم وعده مسوولان مشخص نیست، اظهار کرد: هرچند گفته شده که نهاده‌های دامی با قیمت ارز مرجع هزارو 226تومان از گمرک ترخیص و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، اما تاکنون این وعده محقق نشده است.
مدیرعامل شرکت مرغ تخم‌گذار استان اصفهان با بیان اینکه هنوز هم بازار نهاده‌های دامی در دست دلالان است گفت: مگر می‌شود به مرغ گرسنه گفت از سویا و ذرت خبری نیست.
نقشینه افزود: در حال حاضر انواع نهاده‌های دامی در بازار سیاه و در دست دلالان با قیمتی گران‌تر وجود دارد که این مساله قیمت تمام شده تخم مرغ را افزایش داده اما با این وجود به علت کاهش تقاضا قیمت این محصول پروتئینی در بازار کاهش یافته که باعث زیان مرغدار شده است.
وی ضمن تایید افزایش قیمت تخم مرغ در صورت عدم کاهش قیمت نهاده‌های دامی گفت: در صورتی‌که ارز مبادله‌ای به نهاده‌های دامی تخصیص نیابد و مسوولان نتوانند بازار را کنترل کنند امکان افزایش قیمت تخم مرغ تا 10 هزار تومان نیز وجود دارد.
نقشینه در مورد تعداد واحدهای تعطیل شده در ماه‌های اخیر گفت: هنوز چنین اتفاقی نیفتاده اما اگر وضعیت به همین شیوه پیش برود هیچ چیزی دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر دورنمای بازار مشخص نیست و یک تولید کننده نمی‌تواند برای آینده خود و میزان سرمایه گذاری، برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com