همکاری های فنی بین المللی ،کنترل بیماری های دامی و تجارت امن با لغو تحریم ها گسترش می یابد

همکاری های فنی بین المللی ،کنترل بیماری های دامی و تجارت امن با لغو تحریم ها گسترش می یابد
رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: لغو تحریم ها، سطح همکاری های فنی با مجامع بین المللی در عرصه های تشخیص آزمایشگاهی، کنترل بیماری های دام، طیور و آبزیان و همچنین تجارت امن را افزایش می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مهدی خلج  افزود: سازمان دامپزشکی در دوران تحریم با محدودیت‌هایی در عرصه همکاری های فنی با مجامع بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی دام و سازمان فائو و همچنین تجارت امن روبرو بود. وی در مورد تجارت امن نیز گفت: شرط لازم برای صادرات محصولات دامی، رعایت الزامات بهداشتی کشورهای صادرکننده است، ضمن آن که در قانون ایران نیز تصریح شده برای تجارت با کشورهای دیگر، به منظور ایجاد شرایط امن و بهداشتی باید موافقتنامه‌های دامپزشکی داشته باشیم که در دوران تحریم کمتر می توانستیم به این موافقتنامه ها، دسترسی پیدا کنیم.
خلج با بیان این که برای امضای موافقنامه های دامپزشکی با سایر کشورها، قفل سیاسی در میان بود، اظهار داشت: وقتی کلید سیاسی به میدان بیاید، می تواند برای همه عرصه ها، گشایش ایجاد کند و ما امیدواریم با امضای موافقتنامه های دامپزشکی، زمینه سرمایه گذاری های مشترک در بخش تولید واکسن و داروهای دامی افزایش یابد.
وی ادامه داد: در موافقتنامه های دامپزشکی با روسیه و سایر کشورها، همکاری های علمی و سرمایه گذاری مشترک با شرکت های مرتبط لحاظ شده است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور، انتقال تکنولوژی های نوین در حوزه تولیدات دامپزشکی مانند تولید واکسن را از انتظارات و پیامدهای اجرای برجام عنوان و تصریح کرد: یکی از واکسن های استراتژیک و مورد نیاز کشور، واکسن تب برفکی است و امیدواریم بخشی از این واکسن از طریق شرکت های معتبر و پیشرفته تامین شود.
خلج پیش بینی کرد که در پسا تحریم، گرایش ایران برای مراودات تجاری در حوزه دامپزشکی با کشورهای معتبر جهان بیشتر شود و با حذف واسطه ها، قیمت این محصولات کاهش یابد.
وی در همین حال ابراز امیدواری کرد در همکاری های منطقه ای، پیمان مشترک کنترل بیماری های دامی میان کشورها نیز منعقد شود. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com