همکاری دو شرکت ایرانی و آمریکایی در بخش دامداری/استقبال روس ها از خرید لبنیات ایران

همکاری دو شرکت ایرانی و آمریکایی در بخش دامداری/استقبال روس ها از خرید لبنیات ایران
مدیرعامل یک شرکت کشت و دام گفت: روس ها از صادرات محصولات لبنی به این کشور استقبال کرده و بر این اساس قرار است، پس از فراهم شده شرایط ، نسبت به صادرات محصولات اقدام شود.
سعید صالحی در نشست خبری، افزود: ایران با تولید 7.5 تا هشت میلیون تن شیر در سال در جایگاه بیست و دوم جهان قرار دارد.
وی با بیان اینکه در منطقه نیز پس از پاکستان و ترکیه جایگاه سوم را در تولید شیر به خود اختصاص داده ایم، سرانه مصرف شیر در کشور را نزدیک به 85 تا 90 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: میانگین جهانی مصرف به مرز 130 کیلوگرم رسیده است.
مدیرعامل شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان که زیرمجموعه شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) به شمار می رود، با بیان اینکه سه شرکت تولید شیر در زیرمجموعه شستا قرار دارد، گفت: سه درصد تولید شیر کشور در اختیار شرکت های تابعه شستاست.
وی به حمایت های دولتی از بخش دامداری نیز اشاره کرد و ادامه داد: دولت پارسال با تامین داده های دامی، شرایطی را فراهم کرد تا این نهاده ها با قیمت پایینی به دست دامدار برسد.
صالحی به افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار نیز اشاره کرد و گفت: پارسال کارخانه های تولیدکننده محصولات لبنی بدون اینکه دامداران نفعی ببرند، سه بار نرخ محصولات خود را بالا بردند.
مدیرعامل شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان با بیان اینکه خرید تضمینی شیر از دامداران، یک اقدام حمایتی مناسب توسط دولت به شمار می رود، گفت: با توجه به تصمیم دولت برای توزیع شیر در مدارس و بیمارستان ها و همچنین امکان افزایش صادرات شیر به کشورهای همسایه، امیدواریم امسال شاهد جهشی در تولید و صادرات شیر در کشور باشیم.
وی در ادامه به عرضه سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در فرابورس اشاره کرد و گفت: با برخی شرکت های عراقی در بخش آموزش همکاری می شود و بر این اساس قرار است کارشناسان عراقی در داخل ایران تحت آموزش قرار گیرند.
صالحی ادامه داد: در 15 سال گذشته با یک شرکت آمریکایی برای استفاده از تازه ترین روش های باروری دام ها (گاو) همکاری شده که نقش زیادی در بهبود نسل این دام ها داشته است.
مدیرعامل شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان به بازدید یک هیات روسی اشاره کرد و گفت: روس ها از صادرات محصولات لبنی به این کشور استقبال کرده و بر این اساس قرار است، پس از فراهم شدن شرایط نسبت به صادرات محصولات اقدام شود.
صالحی با بیان اینکه میزان تولید روزانه شیر به مرز 100 تن رسیده است، افزود: با اجرای طرح های توسعه ای میزان تولید به 200 تن در روز افزایش خواهد یافت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com