همه کشتارگاه های آذربایجان غربی دارای ناظر شرعی هستند

همه کشتارگاه های آذربایجان غربی دارای ناظر شرعی هستند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ناظران شرعی در همه کشتارگاه های دام و طیور این استان مستقر شده اند.
حجت الاسلام مهدی ولی زاده در نشست روحانیان اهل تسنن شهرستان تکاب با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای مصرف غذای حلال اظهار کرد: هم اینک 28 کشتارگاه دام و طیور در استان آذربایجان غربی فعال است که در همه آنها ناظران شرعی بر روند ذبح نظارت می کنند.
وی بیان کرد: علاوه بر کشتارگاه ها، در مراکز تولید فرآورده های گوشتی، سردخانه ها و گمرکات آذربایجان غربی نیز ناظر شرعی مستقر شده است.
حجت الاسلام مهدوی زاده گفت: در استان آذربایجان غربی ذبح دام و طیور به صورت دستی و با رعایت کامل شرایط شرعی صورت می گیرد.
وی افزود: در کشتارگاه های استان گوشت مرغ ها و دام های غیرقابل مصرف معدوم می شود.
حجت الاسلام مهدوی زاده اضافه کرد: با وجود امکانات فراوان در زمینه ذبح بهداشتی و شرعی طیور نباید کشتار مرغ زنده در معابر عمومی صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در زمینه تولید گوشت حلال جزو استان های برتر کشور است، گفت: کشتار مرغ در خیابان ها و زنده فروشی مرغ باید جمع آوری شده و مردم از گوشت مرغ تولیدی در کشتارگاه ها که کاملا بهداشتی و بر اساس موازین شرعی ذبح می شود، استفاده کنند.
فرماندار تکاب نیز در این نشست با بیان اینکه فراگیر شدن رعایت مسایل بهداشتی در جامعه نیازمند زمینه سازی فرهنگی است، گفت: از چند ماه گذشته تاکنون کار ساماندهی مراکز عرضه و کشتار مرغ زنده در تکاب آغاز شده است.
ایرج ثقفی افزود: در همین راستا برای برخی از صاحبان مراکز عرضه مرغ زنده زمینه اشتغال فراهم خواهد شد و برای عده ای دیگر نیز تسهیلاتی برای ایجاد کسب و کار جدید پرداخت می شود.
وی بیان کرد: این راهکار به منظور جمع آوری مراکز کشتار مرغ زنده از خیابان ها و رعایت مسایل شرعی و بهداشتی و همچنین اشتغال صاحبان این گونه مشاغل پیش بینی شده است.
فرماندار تکاب بیان کرد: روحانیان و ائمه جماعت روستاها باید مسائل مربوط به مشکلات بهداشتی ذبح مرغ در معابر عمومی و مصرف آن را به اطلاع مردم برسانند.
ثقفی افزود: برای پیشگیری از مشکلات بهداشتی، انجام کار فرهنگی و اطلاع رسانی نیز امری ضروری است که باید مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com