همایش تخصصی تعاونی های مرغداران خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

همایش تخصصی تعاونی های مرغداران خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

 صنعت مرغداری در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش های دارای توسعه فنی و تکنولوژی، بیشتر است. 

به گزارش موج، معاون آمنوزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: صنعت مرغداری در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش های دارای توسعه فنی و تکنولوژی، بیشتر است. 
دکتر قریشی در همایش تخصصی ارکان تعاونی های مرغداران استان خراسان رضوی در مشهد با بیان اینکه درحال حاضر در جامعه گرایش به مصرف گوشت مرغ قابل توجه است، خاطر نشان کرد: با هدفمندکردن یارانه ها اگر سهم پروتئین گیاهی در سبد خانوار کم شود و پروتئین جایگزین آن گردد سهم گوشت مرغ بیشتر است.
وی از شکل گرفتن نظامهای صنفی و مهندسی و شرکتهای خدمات فنی مشاوره ای به عنوان سه تحول جدی در بخش کشاورزی نام برد.
این مسوول ضمن تاکید بر بالابردن توان علمی، کاربردی کردن دانش را ثروت دانست و افزود: رمز موفقیت ما در افزایش توان علمی است.
وی از ورود و خروج بی رویه افراد در فعالیتهای بخش کشاورزی به عنوان یکی از مشکلات این بخش نام برد و گفت: متاسفانه هرکس می خواهد بدون ضابطه وارد و هر کس خواست خارج می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: یکی از مهمترین امکاناتی که ما را سریعتر به اهدافمان می رساند وجود تشکلها است.
دکتر سیدمحمد طباطبایی یزدی ضمن تاکید بر افزایش بهره وری در بخش کشاورزی خاطر نشان ساخت: بخش تولید و اقتصاد ما باید به روز باشد و اگر نتوانیم در بازارجهانی رقابت کنیم عقب خواهیم افتاد.
وی افزود: ما دارای نیروهای متخصص وامکانات خوبی هستیم که به آنها بی توجهی می شود.
این مسوول اظهار داشت: تشکل های بخش کشاورزی خراسان رضوی آمادگی خود را برای واگذاری کارهای دام از سوی جهادکشاورزی اعلام کرده اند.
وی خطاب به تشکلها و تعاونیهای تولید و اتحادیه ها گفت: با تشکیل صندوقهای حمایت از تولید که راه اندازی گردیده شما کمتر به تسهیلات بانکی نیازمند خواهید بود و اگر لازم باشد صندوق بیمه تخصصی طیور ایجادشود، ما به شما کمک خواهیم بود.
مهندس سروری مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان هم طی سخنانی از بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه نام برد و افزود: تاکنون هر مسئولیتی که از سوی دولت به تشکلها واگذار گردیده به نحو احسن انجام داده ایم.
وی خاطر نشان ساخت: در امر واگذاری امور تصدی گری مرتبط آمادگی خود را اعلام می کنیم.
دکتر نیاوند معاون برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه کیفیت محصولات خراسان را باید ارتقاء دهیم، گفت: شالوده مدیریت، برنامه ریزی است و لازمه برنامه ریزی داشتن سازه کار، نظارت و کنترل است.
وی هدفمندسازی یارانه ها را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای جامعه دانست و گفت: سالانه 1100 میلیارد تومان یارانه مستقیم و غیرمستقیم از سوی دولت پرداخت می شود. 
وی با اشاره به ضرورت انتقال تجربیات در آموزش تحقیقات و ترویج گفت: برای فرآیند در اقتصادمان باید مدل و الگو داشته باشیم.
معاون استاندار خاطر نشان ساخت: کشور ما در شرایط بسیار حساسی است ملت ما می خواهد مستقل باشد و امروز عرصه میدان جهاد ما، عرصه اقتصادی و تولید است.
مهندس طاهری معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ابتدای این همایش از صنعت طیور به عنوان یکی از صنایع مهم نام برد و گفت: اتحادیه ها و تعاونیها باید نقش واقعی خود را که همانا تامین مواداولیه، هدایت و بازاریابی است، ایفاکنند.
وی گفت: برای استراتژی برنامه پنجم تولید مرغ گوشتی، با تشکیل جلسه، با یک هزار مرغدار که انجام شده، بنا داریم حداقل توسعه جدید را دراین راستا بوجود آوریم.

 

 
کلمات کلیدی کارگاه آموزشی همایش
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com