هماهنگی تولیدکنندگان جوجه یک روزه در تولید برای برقرای تعادل در بازار

هماهنگی تولیدکنندگان جوجه یک روزه در تولید برای برقرای تعادل در بازار
ترکاشوند گفت: هماهنگی بین تولید کنندگان جوجه یک روزه از این به بعد بر عهده اتحادیه مرغداران میهن خواهد بود تا بین تولید و تقاضا تعادل برقرار شود و اگر تولید کننده‌ای با این اتحادیه همکاری نکرد مجوزهای پروانه تولید و سوخت به آن تعلق نمی‌گیرد.
محمدرضا ترکاشوند در مراسم روز جهانی تخم مرغ با اشاره به این که در حال حاضر 920 هزار تن تخم مرغ در سال جاری تولید شده تصریح کرد: با این تعداد حجم تولید ما دیگر نیازی به ساخت مجموعه‌های جدید برای تولید تخم مرغ در کشور نداریم و از این به بعد مجوز صادراتی و همچنین پروانه تولید دیگر صادر نمی‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه مصرف هر ایرانی در حال حاضر 9 کیلوگرم تخم مرغ در سال است افزود: ما برای افق برنامه بیست ساله برنامه افزایش 13 کیلوگرم در سال برای مصرف هر فرد را در نظر داریم که این ممکن نمی‌شود مگر اینکه ستاد ترویج تخم مرغ، صدا وسیما، رسانه‌های و جراید برای تشویق بیشتر مردم به مصرف تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی همکاری کنند.
ترکاشوند با بیان اینکه میزان صادرات ما نسبت به هشت سال گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد و از سی وهشت هزار تن در شش سال گذشته به بیست و چهار هزار تن در شش ماه اول سال رسیده است اضافه کرد: باید رویکردهای صادراتی تغییر پیدا کند یعنی دولت با مشوقهای چون یارانه به صادر کنندگان، پرداخت هزینه حمل و نقل و همچنین تغییر قوانین گمرکی موانع صادراتی تخم مرغ و یا هر محصول دیگری برداشته شود تا ما علاوه بر بازارهای عراق و افغانستان به کشورهای دیگر بتوانیم این محصول را صادر کنیم.

 
نظرات شما
  •  

    مرعدار ایلامی گفت : ۹۳/۰۷/۱۹

    خواهشا قیمت مرغ زنده در استانهای ایلام وکرمانشاه که در دو سه روز اخیر به 3800 تومان اونهم 35 روزه رسیده در به اطلاع مسولین محترم برسانید

    پاسخ...
  •  

    محمد گفت : ۹۳/۰۷/۱۹

    اگرتشخیص میدهید استراحت بده تاخرج اضافه شامل نگردد مانند دیگران استرس هم ندارید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com