هفتۀ جهانی آگاهی از مصرف صحیح آنتی بیوتیک در خوراک حیوان

هفتۀ جهانی آگاهی از مصرف صحیح آنتی بیوتیک در خوراک حیوان
سازمان بهداشت جهانی دام در نظر دارد با برگزاری "هفتۀ جهانی آگاهی از مصرف صحیح آنتی بیوتیک" در تاریخ 16 – 22 نوامبر مصادف با 25 آبان تا 1 آذر مردم را به کاهش هرچه بیشتر آنتی بیوتیک دعوت کند.
برگزاری " هفتۀ جهانی آگاهی از مصرف صحیح آنتی بیوتیک " با هدف افزایش آگاهی در مصرف صحیح آنتی بیوتیک و خطر جدی باکتری های مقاوم می باشد. سازمان بهداشت جهانی دام با همکاری سازمان بهداشت جهانی در نظر دارد بدین وسیله به مبارزۀ تهدید باکتری مقاوم در برابر آنتی بیوتیک برود.
آنتی بیوتیک ها برای مقابله با باکتری های بیماریزا حیاتی هستند. باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها تهدیدی جدی برای سلامت انسان و حیوان محسوب می گردند.
مدیر سازمان بهداشت جهانی دام در این زمینه اظهار دارد : مصرف محتاطانه و مسئولانۀ آنتی بیوتیک در حیوانات از اهمیت ویژه ای برخوردار است ؛ چراکه نه تنها رفاه و سلامت دام مطرح است بلکه مسئلۀ سلامت انسانی نیز در این میان نقش دارد. دقیقا به همین دلیل است که کنترل بهتر و دقیق تر بر روی تولید ، ثبت ، واردات و توزیع و مصرف آنتی بیوتیک به همان اندازه حائز اهمیت است که دامپزشک دارای صلاحیت و یک دامپزشکی سازمان یافته .
سازمان بهداشت جهانی دام در راستای مصرف صحیح آنتی بیوتیک در حیوانات تلاش های گسترده ای انجام داده و با همکاری کارشناسان بین الملل خود در این زمینه استانداردها و ضوابط بین دولتی نیز وضع کرده است. این قوانین و استانداردها که در می 2015 (اردیبهشت) به روز رسانی شدند توسط کلیۀ 180 کشور عضو سازمان بهداشت جهانی دام پذیرفته شد.

همکاری نزدیک
به منظور همکاری بیشتر در میان بخش های سلامت حیوان و انسان در این زمینه، سازمان بهداشت جهانی دام با همکاری سازمان های فائو (خواروبار و کشاورزی) و سازمان بهداشت جهانی پوسترهایی را درست کرده اند. سازمان بهداشت جهانی با شعار "مواظب میزان مصرف آنتی بیوتیک باشیم" از مردم دعوت به این کمپین کرد.
مدیر سازمان بهداشت جهانی دام اذعان داشت : با کمک ضوابط و استانداردهای وضع شده بین دولتی ، بهتر خواهیم توانست در خصوص رفتار با حیوانات در زمینۀ آنتی بیوتیک تصمیم گیری نماییم. 
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com