هشدار وزیر جهاد به گرانفروشان مرغ

هشدار وزیر جهاد به گرانفروشان مرغ
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد در صورت گرانفروشی مرغ، دولت از بازرسی استفاده خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حجتی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز گفت: هیچ کمبودی در زمینه تامین مایحتاج مردم دراین ایام وجود ندارد به طوری که 150 هزارتن مرغ منجمد تولید داخل در سردخانه های کشور آماده عرضه به بازار مصرف است.
وزیر کشاورزی با اشاره به برخی افزایش قیمت ها از جمله مرغ گفت: با توجه به ارزیابی هایی که ما داشتیم و قیمتی که سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده تعیین کرده بود، آنچه در بازار عرضه می شد تولید کننده ما ضرر می داد.
حجتی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد را در سردخانه 55 هزار ریال تعیین کرده که شبکه های توزیع، فروشگاه های عرضه مستقیم کالا، تعاونی های مصرف و شرکت های زنجره ای استان ها می توانند با این مبلغ دریافت و با قیمت 60 هزار ریال یا کمتر از آن به دست مصرف کننده برسانند.
وی اظهارداشت: در یکی دو هفته اخیر قیمت مرغ به وضعیت منطقی خودش رسیده و در بعضی از جاها شبکه توزیع کم لطفی هایی به مصرف کنندگان می کند که بنده معتقد هستیم با توجه به ذخیره خوبی که وجود دارد هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
وزیر جهاد با بیان اینکه مرغ گرم نیز با توجه به مسافت حمل آن در سطح کشور هم اکنون بین 65 تا 70 ریال عرضه می شود افزود: بیش از این منطقی نیست و اجحاف به مصرف کننده است و به نوع برای کالاهای اساسی ایجاد مشکل می کند. هم اکنون هر کیلوگرم مرغ گرم به قیمت 65 هزار ریال در میادین میوه وتره بار تهران عرضه می شود.
حجتی تصریح کرد: قیمت مرغ گرم بیش از 70 هزار ریال غیرمنطقی و اجحاف به مصرف کننده است و قطعا اگر سیستم توزیع بخواهد ناسازگاری داشته باشد دولت ناچار است برای کنترل بازار از شبکه وسیع بازرسی استفاده کند. وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد خود شبکه توزیع این مشکل را حل کند و نگذارد فشاری به مصرف کننده وارد شود.
وی با بیان اینکه این همه دستاورد را نباید با فضاسازی های کاذب از بین بُرد گفت: از شبکه توزیع می خواهم در رساندن مرغ منجمد با قیمت کمتر از 60 هزار ریال به دست مصرف کننده تلاش کنند و در زمینه مرغ گرم نیز خودشان طوری کنترل کنند که بیشتر از 70 ریال بیشتر به دست مصرف کننده نرسد.
به گفته وزیر جهاد کشاورزی، هم اکنون شرکت های پشتیبانی امور دام آماده تحویل مرغ منجمد از قرار هرکیلوگرم 55 هزار ریال به شبکه توزیع کنندگان شامل تعاونی ها مصرف، دستگاه های عمده مصرف کننده، میادین میوه و تره باز و فروشگاه های زنجیره ای است.


 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۱۱/۲۱

    این افزایش قیمت کار خودشونه، برای اینه که مرغی رو که از مرغدار بدبخت کیلو 3300 خریدن و انبار کردن رو بتوننند تو شب عید گرون بفروشند
    واقعا خجالت آوره
    این پشتیبانی امور دام خنجر نزنه از پشت، نیاز نیست پشتیبانی کنه

    پاسخ...
  •  

    صفدر پا یفشرده گفت : ۹۳/۱۱/۲۱

    آقای وزیر بخاطر وعده های حمایت پوشالی یکی از همکاران شما بنام رضایی در استان کرمانشاه من مرغدار شدم کدام حمایت از تولید کننده !!!؟یا دروغگو هستید یادر این صنعت پشت پرده ها دارید.

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۳/۱۱/۲۱

    اقای وزیر محترم به ما تولید کنندها چه مربوط که مغازه دارها میخوان مرغو چند بفروشن لطفا دست از سر ما قشر زحمتکش که در طول این مدت این همه ظلم و ستم رو تحمل کرده و به تولید ادامه داده بردارین و به همون خونخوارهایی که خودتون هم میدونین کی هستن گیر بدین البته اگه بتونین

    پاسخ...
  •  

    بهنام حکیمی میاندواب گفت : ۹۳/۱۱/۲۱

    باسلام خدمت جناب اقای حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی دولت تدبیر وامید.جناب وزیر 3ماه پیش بنده حقیر مرغ تولیدی خود را 2900 تومان به کشتار گاه دادم وجالب توجه اینکه هنوز نتوانستم وجه انرااز کشتارگاه دریافت کنم.وجالبتر اینکه مرغهایی را هم که در کشتارگاه محترم جهت پشتیبانی کشتار کردم با افت 32درصدوهزینه های گزاف برام حساب کردند که معنی این جز ظلم به مرغدار وتولیدکننده چیز دیگری نمی تواند باشد.نهایتا از حمایت وپشتیبانی از کشتارگاه به اسم حمایت از مرغدار از جنابعالی گله مندیم.

    پاسخ...
  •  

    مرغداری ازکرمانشاه گفت : ۹۳/۱۱/۲۳

    همکاران عزیزمتوجه شدیدمسولین بی ربط چطوری امدن جلزوولز!!!!!!کم کردن جوجه ریزی=چلوندن مسولین

    پاسخ...
  •  

    مصیب گفت : ۹۳/۱۱/۲۴

    من در برج۷جوجه ریزی کردم هنوز نتونستم بدهی اون دورمو پرداخت کنم اگه راس میگی فکری بحال ما هم بکنید درضمن اصلا توان جوجه ریزی نداریم.

    پاسخ...
  •  

    حسن تبرسایی گفت : ۹۴/۰۱/۲۳

    آقای وزیر گناه دلالان کشتارگاهارا به پای مرغداران نزن برادرجان جریمه کن چرابه خاطراین زالوها مرغ تزریق میکنید تولیدرانابود میکنی مرغ زنده3000 تومان شدکیلویی1700 تومان ضرر چه کسی راجریمه کنیم چراصادر نمیکنی این ازگوشتی امامرغ مادرها5 ماه جوجه تمام شده1500 تومان را400 تومان بفروشند چه کسی جریمه شود دلال زالو اما باصادرات مازاد رقبای خارجی راجریمه کن متاسفانه اگر جیب مرغداران ترکیه خالی نماند

    پاسخ...
  •  

    morad گفت : ۹۴/۰۱/۲۳

    بنام خدا
    تفاوت از زمین تا آسمان دولت فبل با این دولت یکی همین توافق هسته بودتوافق از موضع قدرت دولت قبل کجا و توافق از روی ضعف و با خواهش و تمنای دولت یازدهم کجا یا انفجار سرباز و تجاوز ننگ آور عربستان آنجا دولت با قدرت پاکستان را واداشت برای دستگیری ریگی همکاری کند واینجا دولت و جریان بخاطر منافع (!) گرفتندو هیچ نگفتند علیرغم تحریم های فلج کننده وضعیت مرغداری در دولت قبل کجا ورشکستگی مرغداران در دولت فعلی کجا چه جای شکایت مردم و تولیدکنندگان دست پخت بد خود را می خورند...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com