هشدار نسبت به گرسنه ماندن مرغ‌ها!

هشدار نسبت به گرسنه ماندن مرغ‌ها!
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گفت: مرغداران با مشکلات عدیده در تامین ذرت و سویا حتی با قیمت نجومی دست به گریبان شده اند و برخی مرغداری‌ها در تامین خوراک مرغ با مشکل مواجه شده‌اند و مرغ‌ها گرسنه مانده‌اند.
حبیب اسدالله نژاد با اشاره به مشکلات و معضلات صنعت مرغداری اظهار کرد: وضعیت تولیدکنندگان در بخش تولیدات دامی نیز مناسب نیست.
وی با اشاره به افزایش مجدد قیمت نهاده‌های تولید و شیطنت‌ها در ارسال محموله ها به واحدهای مرغداری با قیمت غیر متعارف، خاطرنشان‌ کرد: این امر ضمن تهدید جدی ثبات تولید و سود اندوزی کلان برخی از واردکنندگان که انحصار واردات نهاده های دامی را با ابزار مختلف در کنترل خود دارند، باعث شده مرغداران با مشکلات عدیده در تامین ذرت و سویا حتی با قیمت نجومی دست به گریبان شوند و مرغ های واحدهای مرغداری گرسنه بمانند.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: در این میان شرکت پشتیبانی امور دام در ذخیره‌سازی نهاده ها و تزریق به موقع آن به بازار  ایراداتی دارد و توزیع قطره‌چکانی و معدود  انجام داده که با این روند نمی‌توان انتظار داشت مشکل تامین نهاده‌ها در کوتاه مدت برطرف شود.
وی تصریح کرد:با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و لزوم تأمین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری به قیمت مناسب، واقعی و متناسب با حجم مورد نیاز باید تمهیدات لازم را برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز و برگرداندن قیمت ها به نرخ واقعی و برخورد با عوامل برهم زننده نظم بازار صورت گیرد.
اسدالله نژاد گفت: بدیهی است عدم اقدام فوری برای رفع بحران تامین و گرانی نهاده ها برای مرغدارانی که مرغ هایشان گرسنه مانده و در خطر و بحران هستند یا توان ریسک جوجه ریزی را ندارند، عواقب بدی به همراه داشته و حداقل بازار مرغ در ماه مبارک رمضان را با نوسان قیمت مواجه خواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com