هشدار درباره احتمال شیوع دوباره آنفلوانزای مرغی در آسیا

هشدار درباره احتمال شیوع دوباره آنفلوانزای مرغی در آسیا
سازمان ملل متحد درباره احتمال شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای مرغی (پرندگان) در قاره آسیا هشدار داده است.
به گزارش جام نیوز ، به نقل ازسایت بی بی سی دوشنبه 29 آگوست 2011 ( 07 شهریور ) ، بنا بر گزارش سازمان ملل متحد ، گونه جدید و جهش‌ یافته ویروس این بیماری که نسبت به واکسن‌های موجود مقاوم است، در چین و ویتنام مشاهده شده است.
مقام‌های بهداشتی سازمان ملل متحد هشدار داده‌اند که شیوع این ویروس در ویتنام، کشورهای دیگر از جمله تایلند، مالزی، و کامبوج را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.
سازمان خواروبار جهانی، وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرده است که پرندگان مهاجر ویروس این بیماری را با خود به مناطقی که تا کنون آلوده نشده بود – مانند اسرائیل، سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بلغارستان، رومانی، نپال و مغولستان – برده‌اند.
بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت از سال 2003 تا کنون 331 نفر در اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای مرغی جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس این بیماری از بسیاری از کشورهای آلوده – که شمارشان در اوج بیماری در سال 2006 به 63 کشور رسید – پاکسازی شد، اما این ویروس در برخی کشورها از جمله بنگلادش، چین، مصر، هند، اندونزی و ویتنام به طور کامل از بین نرفت.
از سال 2008 شمار مبتلایان به ویروس آنفلوانزای مرغی دوباره رو به افزایش گذاشته است.
خوان لوبروس، از مقام‌های سازمان خواروبار جهانی دلیل این موضوع را علاوه بر انتقال ویروس از طریق مهاجرت پرندگان این طور ارزیابی می‌کند: "درست است که پرندگان غیراهلی ویروس را جابه‌جا می‌کنند، اما رفتار انسان‌ها در تولید و توزیع طیور باعث شیوع آن می‌شود."
به گفته آقای لوبروس گونه جدید ویروس آنفلوانزای مرغی بخش‌های شمالی ومرکزی ویتنام را آلوده کرده و ممکن است ژاپن و شبه جزیره کره را نیز تهدید کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com