هشدار دامپزشکی درخصوص شیوع تب برفکی

هشدار دامپزشکی درخصوص شیوع تب برفکی
دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص شیوع بیماری تب برفکی هشدار داد.
 مدیر کل دامپزشکی استان گفت: با توجه به مشاهده مواردی از کانون‌های تبهشدار دامپزشکی درخصوص شیوع تب برفکی برفکی در کشور نیاز است دامداران نسبت به شیوع این بیماری مراقبت‌های لازم را انجام دهند.
اصغرزاده افزود: با توجه به گزارش بیماری تب برفکی در برخی واحد‌های اپیدمیولوژیک کشور رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای نقش مهمی در پیشگیری از ابتلای دام‌ها به این بیماری دارد.
وی گفت: با توجه به مرزی بودن استان خراسان جنوبی و ورود دام عشایر از استان‌های مجاور در فصل بهار ، انجام واکسیناسیون دام‌ها ، ضدعفونی جایگاه دام و رعایت شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای حمل ونقل در دامداری‌ها و روستا‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری باید از سوی دامداران به جد پیگیری شود.
اصغرزاده افزود: دامداران علاوه بر رعایت اصول بهداشتی قرنطینه‌ای و فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی در ورودی واحد دامداری باید از ورود افراد ، وسایل نقلیه و تجهیزات متفرقه به داخل واحد دامداری جلوگیری کنند.
وی گفت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری اکیپ‌های مایه‌کوبی، کلنیسین‌های دامپزشکی، ماموران تلقیح مصنوعی و همچنین کارکنان دامداری باید از لباس کار یک بار مصرف و یا لباس کار مخصوص استفاده کنند.
کاووسی مرگ و میر و تلفات بره‌ها و گوساله‌ها، قطع ناگهانی اشتهای دام به سبب ایجاد تاول‌های دهانی و عدم تمایل دام به خوردن خوراک، وقوع لنگش، کاهش تولید شیر و یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین در دام ها را از جمله علایم بیماری ویروسی تب برفکی در جمعیت دامی اعلام‌کرد.
وی افزود: دامداران هرگونه تلفات را به صورت کاملاً بهداشتی دفن و موارد ابتلای بیماری را به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.
 
نظرات شما
  •  

    دکتر علی محمد زند گفت : ۹۸/۱۱/۰۵

    دروی بیماری تب برفکی را خدا را شکر ساخته وتاییدیه سازمان دامپزشکی را گرفتیم ولی متاسفانه هزینه تولید را نداریم. البته تولید در حد محدود داریم که تعداد زیادی از دامداران میشناسند وتهیه کردندو استفاه کردند ودارو را دارند معرفی میکنند. کمک کنید تا ما هم بتونیم بیشتر کمک کنیم.

    پاسخ...
  •  

    دکتر علی محمد زند گفت : ۰۰/۰۸/۰۶

    به لطف خدا بعد از درمان تب برفکی دام، موفق به درمان ابله گوسفندی و گاوی شدیم و آماده ی ارائه دارو برای درمان این بیماری‌ها در دام ها هستیم. در ضمن برای بیماری های ویروسی طیور نیز توانسته ایم دارویی تهیه کنیم که بسرعت بیماری‌های طیور زینتی، نادر و پرورشی و باغ پرندگان را دارد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com