هشدار اتحادیه پرنده و ماهی در مورد صعود دوباره قیمت تخم مرغ

هشدار اتحادیه پرنده و ماهی در مورد صعود دوباره قیمت تخم مرغ
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی وضعیت مرغ و به ویژه تخم‌مرغ را آشفته دانست و مدعی شد: اگر همین روال ادامه یابد کمتر از دو هفته دیگر، قیمت مرغ گرم به کیلویی ۹ هزار تومان و تخم‌مرغ به شانه‌ای ۲۰ هزار تومان می‌رسد.
مهدی یوسف‌خانی، مدعی شد: قیمت دولتی هر شانه تخم‌مرغ 12 هزار 600 تومان است اما تخم‌مرغ دولتی اصلا در بازار وجود ندارد.
وی افزود: بارها به وزارت جهاد مراجعه و درخواست کرده‌ایم و پی‌گیر دریافت تخم‌مرغ دولتی شده‌ایم اما در پروسه نامه‌بازی گیرکرده‌ایم و هنوز نتوانسته‌ایم تخم‌مرغ با نرخ دولتی دریافت کنیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از طرفی دولت مستقیما تخم‌مرغ‌ را به صورت نمادین در میادین توزیع می‌کند. در واقع با یک کامیون تخم‌مرغ و فروش مستقیم در میادین، می‌خواهند نشان دهند کمبودی وجود ندارد در حالی که اصلا تخم‌مرغ دولتی برای اتحادیه و پخش در تهران نیست.
وی در ادامه داد: روزانه در تهران 400 تُن تخم‌مرغ (هر 15 تخم‌مرغ یک کیلوگرم است) مصرف می‌شود و در مقطعی دولت برای جلوگیری از گران‌تر شدن آن و شکسته شدن قیمت‌ها تصمیم به واردات تخم‌مرغ از کشور ترکیه گرفت اما این تخم‌مرغ وارداتی به اتحادیه و اعضا داده نمی‌شود و به صورت محدود در میادین و مستقیما به مردم فروخته می‌شود که چاره‌ساز وضعیت نیست.
یوسف خانی گفت: چند دهه در بازار فعالیت کرده‌ام و با این تجربه می‌خواهم بگویم، شک نکنید با این وضعیت قیمت مرغ در نیمه اول اسفند‌ماه به کیلیویی 9 هزار تومان و تخم‌مرغ به شانه‌ای 20 هزار تومان خواهند رسید. ما تمام تلاش‌مان را کرده و می‌کنیم اما اگر با ما همراهی نکنند، پس از گرانی خود آقایان باید جوابگوی این افزایش قیمت باشند.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به وابستگی قیمت گوشت مرغ و تخم‌مرغ به ارز می‌گوید: بیش از 80 درصد نهاده دام و طیور (غذای دام و طیور، داروها و خوراکی‌های لازم آن‌ها) وارداتی است و از مناطق مختلف دنیا چون اروپا و آمریکای جنوبی تامین می‌شود که به قیمت ارز بستگی دارند. پس با افزایش قیمت ارز نباید انتظار ثبات قیمت‌ها را داشته باشیم.»
مهدی یوسف‌خانی افزود: به عنوان رئیس این اتحادیه بازهم تکرار می‌کنم وضعیت مرغ و تخم‌مرغ بسیار آشفته است و اگر فکری نشود، نمی‌توان جلوی افزایش قیمت‌ها را گرفت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com