هر شانه تخم مرغ ۱۵ هزار تومان و هر کیلو مرغ ۱۰ هزار تومان خواهد شد

هر شانه تخم مرغ ۱۵ هزار تومان و هر کیلو مرغ ۱۰ هزار تومان خواهد شد
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه با اشاره به روند رو به رشد گرانی ها گفت: برای تامین نیاز مرغداران و نیز جلوگیری از بدنامی واردکنندگان، دولت با هر ارزی که می‌خواهد محموله‌های نهاده سرگردان در آب‌ها را ترخیص کند.
حسن مهربانی یگانه در برنامه پایش شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: نهاده‌های طیور از دو ماه پیش وارد کشور شده و در آبهای جنوب به دلیل عدم تخصیص ارز ترخیص نمی‌شود.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه: افزود: در حال حاضر قیمت یک کیلوگرم سویا در بازار تهران به ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان و ذرت به کیلویی ۱۱۰۰ تومان رسیده است و قیمت تمام شده تولید را به شدت بالا برده است.
وی با بیان اینکه قیمت خوراک طیور تا ۷۰ درصد در قیمت تمام شده مرغ و تخم‌مرغ تأثیر دارد، گفت: افزایش اخیر قیمت نهاده قیمت تمام شده تولید را به شدت بالا برده است.
مهربانی گفت: وارد کنندگان نهاده هم در حالی که با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد کرده‌اند، زمان تحویل به مرغداران به قیمتی محاسبه می‌کنند که تصور می‌شود با ارز ۲۵۰۰ تومان وارد شده است.
وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز که مسئول تأمین نهاده مرغداران است، خوراک طیور ذخیره شده را به صورت جزئی در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهد که تأثیر قابل توجهی در تأمین نهاده مرغداران ندارد.
مهربانی تأکید کرد: خواسته تولیدکنندگان این است که نهاده‌های مانده در گمرک را با هر نرخی که می‌خواهند ترخیص کنند تا علاوه بر تأمین نیاز تولید کنندگان در مقابل صادر کنندگان خارجی نیز به بدنامی معروف نشویم.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه تأکید کرد: در صورت ادامه این روند قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۱۵ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ به ۱۰ هزار تومان خواهد رسید.

 
نظرات شما
  •  

    محمدعلی دارآفرین گفت : ۹۳/۰۵/۳۱

    جناب دبیرانجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه میفرمائبد اگراین وضعیت ادامه پبداکند قیمت مرغ وتخم مرغ چه خواهد شد باید بگویم نه تولیدکننده باوردارد نه مصرف کننده خریدخواهدکرد وقتی چنین شایعاتی اززبان مسئولان شنیده میشود دلالان نهادهها ازجمله زیرمجموعه انجمن شما به طمع افتاده وقبمت جوجه راافزایش خواهند داد مگر دربهمن ماه سال 92 قیمت جوجه گوشتی تا2000 تومان ونرسید شما چکارکردید حتما میدانید کشتارکنها پولمرغ را60 روزه پرداخت میکند یعنی 6 درصد کل سرمابه مرغداربدون هیچ زحمت مال کشتارکن این مشکل را حل کنید

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۶/۰۲

    ظاهرا آقای مهربانی حرفی برای گفتن ندارند ولی ماحرفها داریم اگر نگاهی به آرشیو قیمتها بیندازید فروردین سال92 قیمت درت 700 سویا900 جوجه900 بوده ظرف یکماه درت1050معادل 50درصد سویا1800معادل 100درصد وجوجه 75در صد انرژی 20 درصد سودفروش نهادههاتوسط دلالان نزول خوار افزایش داشت اما قیمت مرغ درزمان عادی تغییر نداشته درایام رمضان وعید نهایتا 20 درصد درنتیجه این دلالها وواسطه ها کشتارکنها سودمیبرند مشکل را باید در این قشر ازخدا بیخبر حل کرد واولین قدم اینستکه فروش2ماهه مرع را نهایتا به5روز کاهش داد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com