نیمی از مرغ تولیدی در گیلان صادر می شود

نیمی از مرغ تولیدی در گیلان صادر می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نیمی از گوشت مرغ تولیدی و آماده طبخ در گیلان یعنی معادل 60 هزار تن به استان های همجوار از جمله تهران صادر می شود.
علیرضا شعبان نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، با گرامیداشت روز جوان افزود: هم اکنون از 48 مجتمع اینتی گریشن در کشور شش مجتمع در گیلان قرار دارد.
وی با بیان اینکه مجتمع های مورد نظر تمام نیازها را در بخش تامین جوجه ، مرغ مادر، کشتارگاه، سردخانه و غیره را در داخل خود فراهم می کنند، اظهار داشت: بر این اساس تمام نیازهای چرخه تولید در داخل این مجموعه تامین می شود که علاوه بر آن دست واسطه‌ها حذف شده و هزینه تمام شده کاهش می یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: وام های دام و طیوری که بحران برف سال گذشته خسارت دیده اند می توانند بر اساس شرایط و ضوابط بدهی های خود را استمهال کنند.
وی با بیان اینکه گیلان در جایگاه دوم تولید مرغ مادر و اجداد کشور قرار دارد، گفت: علاوه براین رتبه پنجم کشوری از نظر مرغداری های گوشتی به این استان اختصاص یافته است.
شعبان نژاد میانگین دوره جوجه ریزی در کشور را پنج دوره اعلام کرد و افزود: این رقم در گیلان به طور متوسط 6.3 دوره در سال است که نشان از توسعه چشمگیر این بخش در استان دارد.
وی با بیان اینکه در سال 91 حدود 108 هکتار شالیزار استان تغییر کاربری یافته است، اظهار داشت: این در سال گذشته 37 هکتار بوده که از کاهش چشمگیر این پدیده در گیلان حکایت می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه سالم ترین و ارگانیک ترین محصولات کشاورزی در گیلان تولید می شود، ادامه داد: باوجود کاهش منابع آبی مدیریت مناسبی در مزارع استان اعمال شد که پیش بینی می شود امسال یک میلیون و 100 هزار تن شلتوک در گیلان تولید شود.
وی با بیان اینکه با نوسازی و اصلاح واحدهای شالیکوبی ضایعات 24 درصدی برنج پنج تا هفت درصد کاهش می یابد، اظهار داشت: تاکنون اصلاح 250 واحد شالیکوبی استان به پایان رسیده است.
شعبان نژاد از بیمه  85 هزار هکتار شالیزار استان از سوی 98 هزار شالیکار در سال جاری خبر داد و ادامه داد: برای افزایش آگاهی کشاورزان از مزایای بیمه و تشویق آنها در استان کارگاه های منطقه ای برگزار شده که در این راستا از توان مهندسان کشاورزی بهره گیری شده است.
وی به توسعه کشت های ترکیبی و تولید همزمان برنج با ماهی و اردک اشاره کرد و گفت: باوجود زندگی مسالمت آمیزاردک با برنج می توان از این ظرفیت در راستای بهبود معیشت کشاورزان بهره جست.
شعبان نژاد افزود: هم اکنون 90 شرکت در دهستان های استان مستقر است که استفاده از ظرفیت های آنها گامی موثر در توسعه همه جانبه بخش کشاورزی گیلان به شمار می آید.
وی با اشاره به برنامه های هفته جهاد کشاورزی گفت: در طول این هفته 25 طرح این حوزه به بهره برداری خواهد رسید که 11 طرح عمرانی بوده همچنین برای برای ساخت و اتمام طرح های موردنظر حدود 116 هزار 555 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
شعبان نژاد تجلیل از 37 کشاورز برگزیده استان را از برنامه های هفته جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: هم اکنون 1850 واحد شالیکوبی در گیلان مستقر است که 300 واحد تعطیل است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com