نیازهای واقعی طیور در ارتباطی مستقیم با افزایش سود پرورش دهنده

نیازهای واقعی طیور در ارتباطی مستقیم با افزایش سود پرورش دهنده
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شناسایی نیازهای واقعی طیور و رفع این نیازها برای تولید بیشتر و راهکارهای اقتصادی برای افزایش سود پرورش دهنده همان مدیریت پرورش طیور است.
جاوید بهروزین ضمن بیان این مطلب افزود: افزایش آگاهی از نیازهای طیور و رعایت نمودن راهکارهای اقتصادی در رابطه با پرورش طیور به نوعی کاهش ضرر و زیان را در پی دارد.  
وی تصریح کرد: سطح مدیریت پرورش و یا به عبارتی عوامل مدیریتی تاثیرگذار در میزان بهره وری و تولید در سالن‌های مرغداری است.
بهروزین ادامه داد: مدیریت تهویه، دما و رطوبت نقش مهمی در تولید و سلامتی گلّه ایفا می‌کند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: مدیریت تهویه عملی است که درآن تهویه به بهترین شکل امکانپذیر بوده و گرد و غبار و گازهای سمّی و آلوده از سالن مرغداری خارج و هوای تازه جایگزین آن می‌شود.
وی افزود: دمای مناسب دمایی است که مرغان بهترین تولید را از خود نشان داده و بدن آنها در مقابل آن دما کوچکترین واکنش و استرسی را نداشته باشد، بنابراین مدیریت دما را می توانی ایجاد دمایی مناسب با بهره وری کامل از سوخت و انرژی قلمداد نماییم.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: رطوبت مناسب، درصدی از رطوبت است که در مجاورت ان طیور بهترین تبادلات تنفسی را انجام داده و بالاترین مقاومت را در مقابل ویروس ها و باکتری ها از خود نشان می‌دهند.
بهروزین تاکید کرد: نقص هر یک از این عوامل، مرغدار را با مشکل جدی رو به رو ساخته و ضمن کاهش میزان تولید به تولید کننده آسیب های سنگینی وارد خواهد شد.

 
نظرات شما
  •  

    یک مرغدار گفت : ۹۳/۱۲/۱۷

    با سهمیه گازوئیلی که جهاد برای مرغداریها می دهدشرایط فوق عملی نیست اینها را مرغدار می داند وقتی سوخت کم است مجبور است تهویه و ورودی هوا را کم کند که نهایتا مرغ مریض می شود مجبور به استفاده از دارو می گردد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com