نگهداری میلیون‌ها تُن تخم مرغ در انبارهای سِری آمریکا

نگهداری میلیون‌ها تُن تخم مرغ در انبارهای سِری آمریکا
دولت آمریکا با صرف هزینه‌های سنگین هر فصل میلیون‌ها تُن تخم مرغ را در انبارهای سری خود نگهداری می‌کند تا از آنها برای تهیه واکس آنفولانزا استفاده کند.
شبکه  سی ان ان  آمریکا در گزارشی که  در رسانه های عرب زبان منطقه منتشر شده، آورده است: شاید خیلی‌ها نمی دانند که آمریکا تعداد زیادی تخم مرغ را بطور مخفی و در مزارع سِری جمع آوری و نگهداری می‌کند تا از آنها برای واکسن آنفولانزا استفاده کند.
سی ان ان اضافه کرد: تعداد اندکی از مردم از این موضوع و مکان نگهداری حجم بالای نخم مرغ های جمع آوری شده توسط دولت آمریکا آگاهی دارند، زیرا این موضوع مربوط به امنیت ملی است.
بر اساس این گزارش که در 27 مارس منتشر شده، هر روز صدها هزار تخم مرغ به انبارهایی که توسط نگهبانان و سازمان امنیتی آمریکا نگهداری می‌شود منتقل می شود و برای این کار دولت آمریکا میلیون‌ها دلار خرج می‌کند.
از آغاز فصل سرما تا پایان فوریه نزدیک به 174.5 میلیون دوز واکسن آنفولانزا در سراسر ایالات متحده توزیع شده است و  بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)  حدود 82 درصد از این واکسن از تخم مرغ استخراج شده است.

در این گزارش با اشاره به اینکه هر تخم مرغ در تولید یک واکسن نقش دارد، آمده است، بنابر این ممکن است آمریکا در یک فصل 140 میلیون تخم مرغ برای مقابله با آنفولانزا استفاده کرده باشد.
این گزارش می افزاید، دولت آمریکا طی 15 سال گذشته ده ها یا صدها میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است تا اطمینان حاصل کند که برای تهیه واکسن آنفولانزا و سایر واکسنهای احتمالی همه‌گیر، تخم مرغ کافی وجود دارد.
تاریخ تهیه واکسن آنفلوآنزا از تخم مرغ به دهه 1930 میلادی باز می گردد، زمانی که محققان انگلیسی برای واکسینه کردن نیروهای مسلح خود در مقابل آنفلوآنزا برای اولین بار در سال 1937 از این روش استفاده کردند و یک سال بعد آمریکا دریافت که با استفاده از این شیوه می‌تواند ارتش خود را در مقابل آنفلوآنزا محافظت کند.
بنابر این  اوایل دهه 1940 اولین واکسن آنفلوآنزای استخراج شده از تخم مرغ در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

چگونه واکسن آنفلوآنزا از تخم مرغ استخراج می شود؟
ویروسها به تخم مرغ های بارور شده تزریق می شوند و چند روز مانده به تولید مثل، خارج و به بدن انسان تزریق می شود.
دانشمندان مایعات تخم مرغ آغشته به ویروس را تصفیه می‌کنند تا  « آنتی ژن ویروس » باقی بماند. این ماده فعال استخراج شده از ویروس پس از تزریق، سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با ویروس واقعی تحریک می کند.
به گزارش « سی ان ان » برای تزریق ویروس به تخم مرغ و تولید واکسن از این طریق حداقل به 6 ماه زمان نیاز است.
وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی آمریکا طی یک قرارداد سه ساله، سالانه مبلغ 42 میلیون دلار برای تهیه تخم مرغ به یک شرکت پرداخت کرده است.
بر اساس اعلام مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده، آمریکا سالانه حدود 10/4 میلیارد دلار برای معالجه بیماران آنفولانزا هزینه می‌کند.
به گفته « لیو بون » رئیس علوم آزمایشگاه بهداشت عمومی دانشگاه هنگ کنگ، تخم مرغ تنها برای واکسن آنفلوانزا مفید نیست، بلکه می تواند برای تولید واکسن سایر بیماری‌ها نیز مفید باشد.
" مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا " 21 فوریه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای سال 2019 میلادی تا این زمان (21 فوریه) حداقل ۲۹ میلیون نفر در آمریکا دچار آنفولانزا شدند که ۲۸۰ هزار نفر آن‌ها بستری و ۱۶ هزار نفر از آنها جان خود را از دست دادند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com