هموارسازی مسیر صادرات جوجه یکروزه

هموارسازی مسیر صادرات جوجه یکروزه
در حالی که هنوز مدارس انگلستان با بودجه‌ای که توسط اتحادیه اروپا تعیین شده است، با شیر روزانه تغذیه می‌شوند، اما بعد از اجرای برگزیت، این کشور باید به فکر طرحی جایگزین در این زمینه باشد.
ترزا می، نخست وزیر بریتانیا هشدار داده که با خروج این کشور از اتحادیه اروپا دیگر شیر با برچسب این اتحادیه در مدارس انگلیس توزیع نمی‌شود. بنابراین باید دولت به فکر راهکارهای جایگزین باشد.
سال گذشته که انگلیس تعهد خود به اتحادیه اروپا را دوباره تمدید کرد از آغاز سال تحصیلی در ماه سپتامبر، برای شیر مدارس کودکان بیش از چهار میلیون یورو هزینه شده است. تامین و توزیع شیر به ویژه در مدارس انگلستان، از بعد از دوران جنگ به طور مداوم ادامه داشته و اکنون نیز در حال اجراست. البته اتحادیه اروپا برای آموزش دانش‌آموزان در ارتباط با اهمیت تغذیه سالم و پیشگیری از انواع بیماری‌ها این طرح را در تمام کشورهای عضو دنبال می‌کند.

حال از سال گذشته که با برگزاری رفراندوم، بیشتر مردم انگلستان، به خروج از اتحادیه اروپا رای داده‌اند، معلوم نیست که دولت این کشور نسبت به تامین بودجه مورد نیاز برای تغذیه کودکان با شیر غنی شده چه تدبیری خواهد اندیشید. در همین راستا کمپینی که برای طرح برگزیت ایجاد شده، در حال رایزنی با دولت است که تا ماه مارس ۲۰۱۹ – یعنی زمان خروج کامل از اتحادیه – همچنان بودجه تامین شیر مدارس در این کشور درست مانند گذشته ادامه داشته باشد.
از ۲۵۰ میلیون یورو بودجه مورد توافق برای سال تحصیلی ۱۸-۲۰۱۷ حدود ۱۰۰ میلیون یورو به توزیع شیر مدارس در کشورهای عضو اتحادیه اختصاص پیدا کرده که از این مقدار ۴,۲ میلیون یورو (۳.۸ میلیون پوند) برای انگلستان است. اگرچه این مشارکت، اختیاری است، اما تمام ۲۸ کشور عضو برای سال تحصیلی جدید این طرح را اجرا می‌کنند.

برآوردها نشان می‌دهند که سال تحصیلی گذشته حدود ۲۰ میلیون کودک در سراسر اروپا از طرح یارانه شیر توسط اتحادیه (تاسیس ۱۹۷۷) بهره‌مند شده‌اند.

برخی کارشناسان معتقدند که خروج از اتحادیه به نفع انگلیس نخواهد بود. زیرا به تجارت ضربه می‌زند، بسیاری از مشاغل را در جهت منفی تحت تاثیر قرار می‌دهد و امور دولت را به هم می‌ریزد. بنابراین بعید به نظر می‌رسد با بودجه کمی که در اختیار دولت قرار می‌گیرد، بتواند توزیع شیر مدارس را در سال‌های آتی اجرا کند.
بیشتر کارشناسان از این می‌ترسند که طرح توزیع شیر برای مدارس به سال ۱۹۷۱ یعنی زمان نخست وزیری مارگارت تاچر برگردد و برای کاهش هزینه‌ها این طرح متوقف شود.
 
نظرات شما
  •  

    mohsen گفت : ۹۶/۰۵/۱۵

    کاش دولت مردان یا دولت زنان بریتانیا لااقل برای یک بار هم که شده و در این مورد بخصوص از تجربیات ارزنده در ایران استفاده میکردند که با این مشکلات روبرو نشن.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com