نکاتی برای خوراک دهی به طیور، برای فارم های تازه کار

نکاتی برای خوراک دهی به طیور، برای فارم های تازه کار
شروع کار مرغداری ها در کشورهای در حال توسعه، یکی از راه های افزایش درآمد می باشد؛ مهم ترین علت آن نیز این است که کشاورزی در این کشورها، کار لوکسی به حساب نمی آید. اگرچه داشتن یک مرغداری کوچک، موقعیت های مالی مناسبی را فراهم می کند اما این امر، مشکلاتی را نیز در پی دارد. یکی از این چالش ها و مشکلات، چگونگی غذا دهی به طیور است؛ به خصوص اگر مرغدار از قبل، دانشی در مورد این کار نداشته باشد.

استانداردهای قبل

اینترنت، ابزاری بسیار جالب است اما در عین حال، می تواند گاهی یک مشکل بزرگ نیز به حساب بیاید. گشتن به دنبال راه حل در موتورهای جستجوگر اینترنت، هزاران نتیجه و اطلاعات را برایتان بارگذاری می کند. طبیعتا فرد، تحت تاثیر فارم های بزرگ کشورهای پیشرفته نیز قرار می گیرد. فاکتور تغذیه برای این نتایج، بسیار پیچیده است و اغلب برای شروع کار، با دشواری همراه است. بنابراین اولین گام در تنظیم برنامه تغذیه برای پرورش طیور در یک کشور در حال توسعه، پذیرفتن سطحی از عملکرد است که با واقعیت ها و حقایق آن منطقه، هم راستا باشد. داشتن اهداف بزرگ، اصلا چیز بدی نیست اما زمانی که یک نفر کار خود را آغاز می کند، قبل از آن که انتظارات دور از انتظار خود را در ذهن بیاورد، باید جایگاهی را در نظر گیرد که در آن قرار دارد.

مواد اولیه محلی
استفاده از مواد اولیه محلی، با استفاده از جیره های غذایی ذرت و سویا که در فارم های تجاری مدرن استفاده می شود، تفاوت دارد. یک مشاور محلی باید باشد تا در شروع کار، اطلاعات لازم در مورد این که کدام مواد اولیه محلی می توانند یا باید استفاده بشوند تا با سرمایه ای محدود، فارم تازه کار رشد کند و سودآور باشد را در اختیار افراد قرار دهد. از طرف دیگر، اگر جیره های غذایی کامل ذرت و سویا موجود باشد و سرمایه کافی نیز وجود داشته باشد، راحت ترین و ارزان ترین راه، اطمینان یافتن از تغذیه صحیح و حداکثر عملکرد است.

پرنده ها، به تمامی مواد مغذی نیاز دارند

پرنده هایی که در آمریکا یا نیجریه پرورش داده شده اند، هنوز به مقدار زیادی انرژی و انواع مواد غذایی نیاز دارند تا رشد کنند و تولید موثری داشته باشند. در غیر این صورت، کمبود مواد مغذی به وجود می آید و موجب کاهش عملکرد، اختلالات تغذیه ای و مرگ و میر می شود. اینکه به طیور، فقط ذرت بدهیم، کاری است که مادربزرگ هایمان انجام می دادند. اگر طیور نتوانند از طبیعت تغذیه کنند، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی بدن آن ها کم می شود و شروع به نوک زدن پرهای یکدیگر می کنند. در نتیجه، باید یک جیره غذایی کامل برای طیور در نظر گرفته شود. در این مورد نیز باید مشاوری در همان منطقه حضور داشته باشد تا در شرایط خاص، بهترین رژیم غذایی در نظر گرفته شود.

غذاهای فوق العاده متراکم یا معمولی؟
خوراک دهی با جیره های غذایی بسیار متراکم یا غذاهایی که متخصصین ژنتیک آن ها را پیشنهاد می کنند، ممکن است بهترین راه حل برای خانواده هایی نباشد که در یک کشور پیشرفته، صاحب فارم هستند. یک جیره غذایی تنظیم شده، می تواند راه حل منطقی تری باشد. به علاوه، جیره های غذایی که برای داشتن بیشترین عملکرد تنظیم شده اند، نیازمند آن هستند که طیور، در مدرن ترین تجهیزات قرار بگیرند، مدیریت صحیح و سطح بالا داشته باشند و از امکانات سلامتی بهره مند باشند. در نتیجه، اگر طیور نتوانند از خوراک بسیار قوی ای که برای آن ها در نظر گرفته شده (به علت نبود فاکتورهای دیگری که در رشد و بازدهی آن ها موثر است) استفاده کنند، دادن این خوراک قوی به آن ها، فقط هدر دادن پول است.
تولید طیور گوشتی یا تخم مرغ های معمولی، هدف تمامی کسانی است که تازه کار خود را آغاز کرده اند. این تصمیمی است که باید اتخاذ شود. اما اگر واردات از کشورهای همسایه، چنین تجارت هایی را غیرممکن سازد، راه حلی باید جایگزین شود. برای مثال اگر تخم مرغ با قیمت 10 سنت وارد شود، در حالی که هزینه تولید محلی آن 18 سنت باشد، آغاز تجارت برای رقابت با این قیمت های پایین تر، غیرمنطقی است. در این صورت، مشاوران معمولا پیشنهاد می کنند که تجارتی باید راه اندازی شود که برای آن منطقه، مزایایی داشته باشد. شاید مشتریان روستایی، ترجیح بدهند که تخم مرغ را چند سنت گران تر  بخرند زیرا می دانند که این تخم مرغ، از مرغ هایی به دست می آید که از چراگاه های سرسبز تغذیه کرده اند. ایده های زیادی در این مورد وجود دارد و باید چیزی را که برای آن منطقه مناسب است، بپذیرند.

تامین کنندگان بین المللی یا محلی؟
تامین کنندگان محلی محصولات خوراک، خواه تامین کننده خوراک کامل و خواه مکمل ها، اغلب می دانند که چه چیزی برای شروع یک کار، بهترین است. چنین اطلاعات و دانشی، نیازمند هزینه ای است که شامل هزینه محصولات نیز می شود. اگر به این تامین کننده محلی بتوان اعتماد نمود، دسترسی به کارمندان با استعداد و دارای مهارت فنی هم کاری دشوار است. خوشبختانه، بعضی از کارخانه ها، بخش ها و لاین های خوراک مجزایی دارند که برای تامین نیازهای خرده کشاورزان، تهیه شده اند.

تجربه کسب کنید
اگر در جایی که هستید، کسی را می شناسید که در کاری که شما می خواهید موفق بوده است، از او بخواهید تا شما را حتی بدون حقوق، استخدام کند. سعی کنید تا جایی که می توانید برای تولیدکنندگان موفق طیور، کار کنید. ابتدا یاد بگیرید که با انجام دادن آن کار، دانش بسیاری در مورد ذخیره زمان، پول و انرژی کسب کنید. اما در مورد اهداف و قصدتان به آن ها، توضیح دهید و اطمینان دهید که قرار نیست با استفاده از چیزهایی از آن ها یاد می گیرید، در آینده  رقیبشان شوید.

مشاوران بین المللی

یک مشاور بین المللی، باید آخرین نفری باشد که در مورد آغاز به کار فارم طیور شما نظر می دهد. این امر، به دلیل آن است که یک مشاور بین المللی، تمامی فاکتورهای مورد نیاز برای آن منطقه را نمی داند تا بتواند بهترین توصیه را ارائه دهد. بهترین کار، این است که مشاوری را انتخاب کنید که با شرایط منطقه، آشنایی داشته باشد.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com